منطقه در یک نگاه (30 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (30 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |30 شهریور 98

1️⃣ یک روزنامه لبنانی از دیدارهایی میان حزب‌الله و جریان «المستقبل» خبر داد و تعامل آنها را مثبت ارزیابی کرد. براساس اعلام رسانه‌ها، موضوع این دیدارها، بحران اقتصادی لبنان است.

2️⃣ پدافند هوایی و نیروهای شناسایی ارتش سوریه در استان‌های حماه و قنیطره، دو پهپاد متعلق به تروریست‌ها را رهگیری و منهدم کردند.

3️⃣ مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق اعلام کرد که فرماندهان گروه تروریستی داعش با دستور مستقیم ابوبکر البغدادی، به ترکیه، سودان و شمال آفریقا فرار کرده‌اند.

4️⃣ فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا «افریکوم» از حمله هوایی به منطقه صحرایی در جنوب غربی لیبی و کشته شدن هشت داعشی خبر داد. در این بیانیه ادعا شده است که آسیبی به هیچ غیرنظامی نرسیده است.

5️⃣ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد نخست‌وزیر این رژیم به صورت محرمانه دنبال دریافت عفو در پرونده‌های فسادش است و حاضر شده در مقابل آن صحنه سیاسی را ترک کند.

6️⃣ بر اساس گزارش رسانه‌ها، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و فرمانده نیروهای مسلح این کشور ساختار و سازماندهی الحشد الشعبی را تأیید کرد. بر اساس ساختار جدید، این گروه به دفتر رئیس هیئت و دفتر دبیرکل هیئت تقسیم شده و هر کدام از این بخش‌ها زیر شاخه‌هایی دارند.

7️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه گفت: آمریکا اکنون به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند که ما نمی‌توانیم چشمهایمان را بر آن ببندیم. در واقع حمایت آنها از گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک کاملاً آشکار است. اردوغان که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، افزود: در نشست خبری خود درباره خرید سامانه پاتریوت از آمریکا گفت: این گزینه هنوز از روی میز برداشته نشده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه