منطقه در یک نگاه (31 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (31 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |31 شهریور 98
 
1️⃣ اعتصاب معلمان اردنی امروز در حالی وارد سومین هفته متوالی شد که دولت این کشور همچنان بر مخالفت با خواسته‌ معلمان اصرار داشته و خواهان پایان اعتراضات شده است.
 
2️⃣ وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» مدعی شد، از نظر او دست داشتن انصارالله یمن در حمله 23 شهریورماه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، «کاملا نامحتمل» است.
 
3️⃣ «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در غرب استان الانبار (غرب عراق) از حمله هوایی ناشناس به یک فرودگاه نظامی در این منطقه خبر داد. مصلح در سخنانی مطبوعاتی گفته «فرودگاه المرصنات، مقری نظامی است که حدود ۱۲۰ کیلومتر از مرز با سوریه فاصله دارد و مابین دو منطقه التنف [در سوریه] و طریبیل [در عراق] واقع شده و هدف حمله هوایی ناشناس قرار گرفته است».
 
4️⃣ در سند بودجه سال ۲۰۲۰ وزارت خارجه آمریکا که روز چهارشنبه مجلس سنا منتشر کرد، بندی وجود دارد که آمریکا را مکلف می‌کند سال آینده میلادی ۲۵ میلیون دلار به اردن کمک کند تا ظرفیت این کشور برای تولید و «صادرات برق به کشورهای همسایه از جمله عراق» افزایش یابد.
 
5️⃣ «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز (یکشنبه) در واکنش به اعتراضات روزهای اخیر، گفت که رسانه‌ها باید واقعیت مصر را نشان دهند، نه آن چیزی که رسانه‌های ترکیه و قطر منتشر می‌کنند.
 
6️⃣ بامداد امروز عناصر گروه تروریستی «الشباب» به یک پایگاه نظامی در جنوب سومالی حمله کردند که در نتیجه آن پنج نظامی و ۱۳ فرد مسلح کشته شدند.
 
7️⃣ دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» اعلام کرد که پهپاد اماراتی یک منطقه مسکونی در طرابلس پایتخت این کشور را بمباران کرد.
 
☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه