آخرین وضعیت تشکیل کابینه پس از انتخابات رژیم صهیونیستی

طبق آخرین گزارش‌ها، سه نماینده «لیست مشترک» که شامل ائتلاف چهار حزب عربی است اعلام کرده‌اند که از بنی گانتز حمایت نخواهند کرد.

 
 
❇️ طبق آخرین گزارش‌ها، سه نماینده «لیست مشترک» که شامل ائتلاف چهار حزب عربی است اعلام کرده‌اند که از بنی گانتز حمایت نخواهند کرد. با این شرایط فعلاً بلوک چپ میانه شامل حزب آبی‌و‌سفید به رهبری بنی گانتز 54 کرسی و بلوک راست میانه شامل حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو 55 کرسی در اختیار دارند. جهت تشکیل کابینه نیاز به 61 کرسی است.
 
❇️ همچنین آویگدور لیبرمن رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» که 8 کرسی کسب کرده است گفته این حزب نه از گانتز و نه از نتانیاهو جهت تشکیل کابینه حمایت نخواهد کرد. همچنین وی گفته به هیچ وجه در کابینه‌ای که اعراب در آن حضور داشته باشند شرکت نخواهد کرد.
 
❇️ ریوون ریولین رئیس دولت رژیم صهیونیستی که مسئول انتخاب فرد تشکیل دهندۀ کابینه است در حال مشورت با احزاب مختلف است و نظر خود را احتمالاً در روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد. با این شرایط احتمال برگزاری انتخاباتی دیگر یا تشکیل دولت فراگیر با حضور دو حزب لیکود و آبی‌و‌سفید وجود دارد.
منبع
 (https://www.haaretz.com/israel-news/elections/.premium-israel-election-results-three-arab-lawmakers-say-they-won-t-endorse-gantz-for-pm-1.7874388?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter)

ارسال دیدگاه