بنیامین نتانیاهو بار دیگر مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد

ریوون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم را مأمور تشکیل کابینه کرده است. این اقدام پس از شکست مذاکرات حزب لیکود و حزب آبی‌و‌سفید در تشکیل دولت ائتلافی صورت گرفت. 

 

 

❇️ ریوون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم را مأمور تشکیل کابینه کرده است. این اقدام پس از شکست مذاکرات حزب لیکود و حزب آبی‌و‌سفید در تشکیل دولت ائتلافی صورت گرفت. 

 

❇️ نتانیاهو پس از این اتفاق  گفته: «شانس بیشتری نسبت به مرتبه قبل جهت تشکیل کابینه ندارم اما عدم‌توانایی من در تشکیل کابینه از بنی‌گانتز کمتر است. بنابراین ما قادر به تشکیل کابینه نخواهیم بود مگر با همراهی همدیگر.» نتانیاهو به دنبال تشکیل کابینه فراگیر با حضور حزب لیکود و حزب آبی‌وسفید است.

 

❇️ در انتخابات پارلمانی اخیر رژیم صهیونیستی با وجود اینکه حزب آبی‌وسفید به رهبری گانتز تعداد کرسی‌های بیشتری از حزب لیکود به دست آورده بود اما در نهایت با عدم همراهی یک حزب عربی در حمایت از گانتز بلوک شامل حزب آبی‌وسفید تعداد کرسی‌های کمتری از بلوک شامل حزب لیکود به رهبری نتانیاهو به ‌به دست آورد.

منبع

 (https://www.haaretz.com/israel-news/elections/.premium-rivlin-tasks-netanyahu-with-forming-government-as-unity-talks-with-gantz-fail-1.7900518?=&ts=_1569474842198)

 

ارسال دیدگاه