انتشار متن گفتگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین

به دنبال فشار رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید متن گفتگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین در تاریخ 25 جولای را منتشر کرد. این گفتگو پس از انتخاب زیلنسکی به ریاست جمهوری اوکراین و به بهانه تبریک این انتخاب انجام شده بود. 

 
 
❇️ به دنبال فشار رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید متن گفتگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین در تاریخ 25 جولای را منتشر کرد. این گفتگو پس از انتخاب زیلنسکی به ریاست جمهوری اوکراین و به بهانه تبریک این انتخاب انجام شده بود. 
 
❇️ مطابق متن منتشر شده، ترامپ به دفعات به رئیس‌جمهور ‌اوکراین برای انجام تحقیقات در مورد فساد اقتصادی احتمالی پسر جو بایدن تذکر می‌دهد. همچنین ترامپ رودی جولیانی وکیل خود و ویلیام بار دادستان آمریکا را مأمور ارتباط با رئیس جمهور اوکراین در این زمینه می‌کند.
 
❇️ پسر جو بایدن در زمانی که پدرش معاون رئیس‌جمهور بود در اوکراین فعالیت‌های اقتصادی نسبتاً گسترده‌ای داشته است. جو بایدن یکی از رقبای اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی محسوب می‌شود.
 
❇️ همچنین ترامپ تأیید کرده است که کمک مالی 391 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین را تا پس از گفتگوی تلفنی دو رئیس‌جمهور به تأخیر انداخته بود.
 

ارسال دیدگاه