منطقه در یک نگاه (6 مهر 1398)

منطقه در یک نگاه (6 مهر 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |6 مهر 1398
 
1️⃣ یک عضو انصارالله یمن اعلام کرد، طرح پیشنهادی صنعاء به ریاض برای آتش‌بس، سقف زمانی دارد و در صورتی که ریاض از این فرصت برای خروج آبرومندانه از جنگ استفاده نکند، اهداف مهم‌تری در عربستان هدف قرار می‌گیرد.
 
2️⃣ فرماندهی الحشد الشعبی از آغاز عملیات پاکسازی و گشت‌زنی در مناطق شمال استان «بابل» برای تأمین امنیت مراسم اربعین خبر داد. خبر دیگر از عراق اینکه براساس اعلام رسانه‌‌ها، نخست‌وزیر این کشور با بازگشایی گذرگاه مرزی «القائم» که گذرگاه البوکمال سوریه مقابل آن قرار دارد، موافقت کرده است. 
 
3️⃣ مرکز پژوهشی اسرای فلسطین به مناسبت نوزدهمین سالروز انتفاضه «الاقصی» (۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰)، اعلام کرد در 19 سال اخیر 119 هزار فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.
 
4️⃣ «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، شب گذشته در نشست کشورهای عضو گروه موسوم به «مجموعه کوچک کشورها» در نیویورک گفت که عربستان سعودی از تشکیل کمیته قانون اساسی و راه‌حل سیاسی برای حل بحران در سوریه استقبال می‌کند.
 
5️⃣ نخست‌وزیر مالزی، نداشتن راهبرد مشخص را عامل سردرگمی فلسطینی‌ها دانست و با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز گفت مالزی با این تحریم‌ها مخالف است.
 
6️⃣ «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان در حاشیه هفتاد و چهارمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «ولید المعلم» همتای سوری خود دیدار کرد. وی همچنین در مصاحبه‌ اختصاصی با پایگاه تحلیلی «المانیتور» تصریح کرد که کشورش موضوع حمایت از طرح «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران موسوم به «ابتکار صلح هرمز» را در صورتیکه بر پایه برقراری «ثبات» باشد، مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
7️⃣ نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) دست به یورش و بازداشت‌های گسترده در شهرهای «دورا»، «دیرسامت» و «صوریف» در الخلیل زدند و هشت عضو ارشد حماس را بازداشت کردند.
 
☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه