فرایند استیضاح ترامپ بر رقابت‌های انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا چه تأثیری می‌گذارد؟

شبکه خبری NBC در مقاله‌ای به اثر احتمالی آغاز فرایند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا بر رقابت‌های ریاست جمهوری حزب دموکرات پرداخته و رقابت آتی الیزابت وارن و جو بایدن را متأثر از آن می‌داند.

 
 
❇️ شبکه خبری NBC در مقاله‌ای به اثر احتمالی آغاز فرایند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا بر رقابت‌های ریاست جمهوری حزب دموکرات پرداخته و رقابت آتی الیزابت وارن و جو بایدن را متأثر از آن می‌داند. در رسوایی اخیر درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین، جو بایدن و پسرش در مرکز تحولات قرار داشتند. 
 
❇️ فعالیت‌های نفتی مشکوک پسر بایدن در اوکراین ترامپ را به یافتن نقطه ضعفی از بایدن وسوسه کرد تا از آن در رقابت‌های آینده علیه وی استفاده کند. این می‌تواند خاطره انتخابات 2016 را زنده کند که جنجال ایمیل‌های کلینتون به عنوان اهرم فشاری در دست ترامپ قرار داشت و در نهایت کلینتون را زمین زد.
 
❇️ الیزابت وارن که در هفته‌های اخیر محبوبیت خود را به بایدن رسانده است از حمله‌ها به دور است و فعالیت اقتصادی مشکوکی نیز در کارنامه خود ندارد. وارن با رهبری استیضاح ترامپ در سنا می‌تواند جایگاه خود در حزب دموکرات را تقویت کند.
 
❇️ نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان گفته است که فرایند استیضاح را به سرعت به پیش خواهد برد. بنابراین رأی‌گیری در مورد استیضاح ترامپ می‌تواند تنها چند هفته قبل از آغاز رأی‌گیری مقدماتی حزب دموکرات در اوایل فوریه صورت گیرد.
 
♨️ جدیدترین مطالب رصدی – تحلیلی پیرامون رقابت های انتخاباتی آمریکا را با هشتگ #انتخابات_2020_آمریکا در کانال اندیشکده راهبردی تبیین دنبال کنید.
منبع
 (https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/trump-impeachment-inquiry-could-be-pivotal-warren-biden-primary-fight-n1059266?cid=sm_npd_nn_tw_np)

ارسال دیدگاه