تهدید ایران توسط وزیر خارجه اسرائیل در سازمان ملل

اسرائیل کاتص وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته قبل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با ذکر  این ضرب المثل فارسی که جوجه ها را آخر پاییز می شمارند ایران را تهدید کرد که بازی هنوز تمام نشده است.

تهدید ایران توسط وزیر خارجه اسرائیل در سازمان ملل
 
📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
🔻اسرائیل کاتص وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته قبل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با ذکر  این ضرب المثل فارسی که جوجه ها را آخر پاییز می شمارند ایران را تهدید کرد که بازی هنوز تمام نشده است.
 
🔸 سخنرانی کاتص سراسر اتهام‌زنی به ایران بود. او گفت حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان با موشک‌های ایرانی، به دستور مستقیم رهبر ایران و در راستای بی‌ثبات کردن عرضه جهانی نفت انجام شده است. او همچنین با این ادعا که حزب الله و سپاه پاسداران، تروریسم را در منطقه، اروپا، آمریکای لاتین و سرتاسر جهان گسترش می‌دهند از سازمان ملل خواست تا انها را در لیست سیاه قرار دهد و خواستار حمایت جامعه بین المللی از سیاست فشار حداکثری دولت امریکا علیه ایران شد. 
 
🔸 کاتص گفت باید امروز ایران را متوقف کنیم تا فردا جلوی جنگ را بگیریم. او سپس با این ضرب‌المثل فارسی که جوجه ها را آخر پاییز می شمارند به طور ضمنی ایران را تهدید کرد که منتظر اقدامات اسرائیل باشد. گفتن این سخن پس از ذکر حمله به تاسیسات نفتی عربستان چنان است که گویی اسرائیل آن را حمله به خود تلقی کرده است و باید آن را پاسخ دهد.
 
✔️ در واقع اسرائیل به دنبال این است تا از شرایطی که در آن عربستان و امارات برای رهایی از باتلاق خودساخته یمن نیاز به کمک خارجی دارند بهره‌برداری سیاسی کند و همراهی آنها را با سیاست های متجاوزانه این رژیم در مساله فلسطین کسب کند.
 
 
کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه