حمله ناتو به ایران؛ از حرف تا عمل

ینس استولنسبرگ دبیر کل ناتو در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد که ناتو به دنبال راهی برای جلوگیری از تشدید تنش با ایران است. از سوی دیگر او مدعی شد که ایران مسئول حمله تلافی جویانه اخیر به آرامکو است.

حمله ناتو به ایران؛ از حرف تا عمل
 
📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
🔸ینس استولنسبرگ دبیر کل ناتو در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد که ناتو به دنبال راهی برای جلوگیری از تشدید تنش با ایران است. از سوی دیگر او مدعی شد که ایران مسئول حمله تلافی جویانه اخیر به آرامکو است. در این رابطه باید به این نکته اذعان کرد که مقامات غربی به‌خوبی نسبت به توان منطقه‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران واقف هستند و به این امر واقف هستند که انجام هرگونه اقدام ماجراجویانه در قبال ایران می‌تواند منجر به پیامدهای پیش‌بینی‌نشده وخیمی برای آن‌ها شود.
 
🔸ناتو به همراه ایالات‌متحده آمریکا دارای بیشترین پراکندگی نظامی در اطراف مرزهای ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. این سازمان در کشورهای کویت، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان حضور دارد و همین موضوع باعث شده است پایگاه‌های ناتو در این کشورها در تیررس مستقیم ایران باشد. جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها بر این نکته تأکید کرده است که به حقوقش تجاوز شود، محکم در مقابل آن می‌ایستد. برای مثال می‌توان به تجاوز پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک به فضای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که با اقدام به‌موقع و قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.
 
🔸از سوی دیگر مقامات غربی، علی‌رغم اینکه آن‌هابه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران اقرار دارند و صراحتاً اذعان کرده‌اند که  به ایجاد تنش با ایران  تمایل ندارند، اما کماکان در چارچوب تحت‌فشار قرار دادن ایران حرکت می‌کنند. استولنسبرگ هم از این قاعده مستثنی نیست، بر این اساس مقامات غربی از هر ابزار و وسیله ممکن به‌منظور بازداشتن جمهوری اسلامی ایران از توسعه توانمندی‌های منطقه‌ای و دفاعی خود بهره‌برداری می‌کنند. به این منظور دولت آمریکا از ابزار فشار حداکثری استفاده می‌کند و ناتو ایران را متهم به دخالت در حمله به آرامکو می‌کند. بنابراین اظهارات مقامات کشورهای غربی و ناتو کاملا در یک چهارچوب تحلیل و ارزیابی می‌شود.
 
کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه