منطقه در یک نگاه (23 مهر 1398)

منطقه در یک نگاه (23 مهر 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |23 مهر 1398

1️⃣ «بدر الزیادی» یک عضو ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق امروز از تغییرات قریب‌الوقوع در کابینه «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خبر داد و افزود نیمی از وزرای کابینه ظرف 10 تا 20 روز آینده تغییر خواهند کرد.

2️⃣ «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای که امروز منتشر شد، به شدت از سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی این رژیم در قبال ایران انتقاد کرده و گفته نتانیاهو با تمرکز بیش از حد بر برنامه هسته‌ای ایران، از فعالیت‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی از جمله گسترش حضور در سوریه غفلت کرده است.

3️⃣ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل کامل شهر «منبج» را به دست گرفته است. همچنین سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه رسما اعلام کرد که نیروهای این ائتلاف، شهر «منبج» را ترک کرده‌اند.

4️⃣ دبیر کل حزب‌الله و رئیس جریان مسیحی المرده لبنان در دیدار امروز خود با یکدیگر بر ضرورت احیای روابط عادی بین لبنان و سوریه و استفاده از این فرصت برای بهبود اقتصاد لبنان تاکید کردند.

5️⃣ فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» که از بیش از 6 ماه قبل حملات علیه طرابلس پایتخت این کشور را آغاز کرده است، می‌گوید که قادر است طی دو روز کار جنگ را یکسره کند.

6️⃣ مرکز دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج» اعلام کرد که از ژانویه ۲۰۱۸ تا ماه می ۲۰۱۹ دادگاه‌های بحرین ۲۷۱ حکم حبس ابد علیه شهروندان این کشور صادر کرده‌اند.

7️⃣ نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه ضمن تأکید بر تأمین امنیت مرز سوریه-ترکیه از طریق استقرار نظامیان سوریه در مرز دو کشور، گفت که مسکو اجازه وقوع درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه