ضعف آمریکا در برابر سامانه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران

نشریه «نشنال اینترست» در یادداشتی به بررسی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و با بیان اینکه تمامی انواع موشک‌های ایرانی بسیار قوی هستند، نوشت: آمریکا باید این تهدید را جدی بگیرد. زیرا به هیچ‌وجه دربرابر آن آماده نیست.

ضعف آمریکا در برابر سامانه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸نشریه «نشنال اینترست» در یادداشتی به بررسی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و با بیان اینکه تمامی انواع موشک‌های ایرانی بسیار قوی هستند، نوشت: آمریکا باید این تهدید را جدی بگیرد. زیرا به هیچ‌وجه دربرابر آن آماده نیست.

🔸جمهوری اسلامی ایران در طی سالیان گذشته، با توسعه توان کمّی و کیفی برنامه موشکی خود در قالب شهاب 3، خرمشهر، طبس، سوم خرداد و از همه مهم‌تر سامانه موشکی باور 373 یک دژ مستحکم آفندی و پدافندی گرداگرد مرزهای ژئوپلیتیک کشور تشکیل داده است که ایران را از هرگونه آسیب و گزندی مصون کرده است.

🔸در این رابطه طی دو سال و نیم اخیر، برونداد برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی مشاهده ‌شده است. از این رهگذر سامانه‌های موشکی ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان عملیات لیله‌القدر در خرداد 1396، با حمله به مقرهای گروه تروریستی داعش در شهر رقه سوریه عملکرد بسیار موفقی را از خود به نمایش گذاشتند.

🔸در این رابطه در 17 شهریور 1397، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله حزب دموکرات کردستان به مقر قرارگاه حمزه سیدالشهدا، تعداد 6 فروند موشک فاتح 110 به مقر این گروه شلیک کرد که این عملیات هم کاملاً موفق بود.

🔸همچنین در مهرماه 1397، در واکنش به حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با انجام عملیات ضربت محرم با شلیک تعداد 6 فروند موشک ذوالفقار و قیام، مواضع طراحان این حادثه تروریستی را مورد حمله قرار داد که این عملیات هم کاملاً موفقیت‌آمیز بود.

🔸سرانجام در تاریخ 30 خرداد 1398، پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز «گلوبال هاوک» آمریکا به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرد که توسط سامانه موشکی سوم خرداد سرنگون شد. انجام این عملیات‌های موفق به دولت آمریکا این پیام را صادر کرد که در صورت درگیری نظامی با ایران، نیروها و تجهیزاتی که در منطقه مستقر کرده است، در امان نیستند.

🔸بنابراین دولت آمریکا با تغییر در محاسبات خود نسبت به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، طی هفته‌های اخیر مرکز فرماندهی هوایی خود را از پایگاه نظامی قطر به ایالت کارولینای جنوبی منتقل کرد. همچنین در اقدامی دیگر آمریکا به تخلیه نیروهای خود از شمال سوریه کرده و ظرف روزهای اخیر ترامپ اعلام کرده است که قصد دارد تا هر چه سریع تر نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را خارج نماید.

کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه