منطقه در یک نگاه (29 مهر 1398)

منطقه در یک نگاه (29 مهر 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |29 مهر 1398

1️⃣ هیأت دولت لبنان تمام اصلاحات اقتصادی پیشنهاد شده در طرح نخست‌وزیر این کشور را به همراه بودجه سال 2020 تصویب کرد. رئیس‌جمهور لبنان نیز در این نشست خواستار پایان محرمانه بودن اطلاعات حساب بانکی مقامات این کشور شد.

2️⃣ پلیس پاکستان، مولانا «شفیق الرحمان» و «محمد ارشاد» از رهبران ارشد حزب جمعیت علمای اسلام را به جرم نادیده گرفتن قانون منع آمد و شد و نیز تحریک مردم برای شرکت در تظاهرات ضد دولتی بازداشت کرد.

3️⃣ «راشد الغنوشی» رئیس حزب النهضه تونس، امروز با «رجب طیب اردوغان» در استانبول دیدار کرد.

4️⃣ وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» ضمن تأکید بر اینکه تهران از هر ابتکار عملی برای پایان جنگ یمن استقبال می‌کند، از تمایل خود برای سفر به ریاض در صورت فراهم بودن شرایط خبر داد.

5️⃣ وزیر دفاع روسیه گفت که در نتیجه عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه، 12 زندان که شبه‌نظامیان خارجی در آن محبوس هستند، بدون محافظ باقی مانده‌ است.

6️⃣ پاکستان برای آغاز دوباره مذاکره بین طالبان و آمریکا از رهبران این گروه درخواست کرده اگر به صورت رسمی و علنی نمی‌توانند آتش بس را بپذیرند، حداقل آتش‌بس غیر رسمی را بپذیرند.

7️⃣ یک مقام امنیتی عراق از ورود یک‌هزار نظامی آمریکایی خارج شده از سوریه به استان نینوا در شمال عراق خبر داد. از سوی دیگر یکی از مقامات ارشد آمریکایی اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به طرح اخیر پنتاگون برای حفظ گروه کوچکی از نظامیان آمریکایی و احتمالا 200 نفر از آنها در شرق سوریه تمایل دارد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه