منطقه در یک نگاه (1 آبان 1398)

منطقه در یک نگاه (1 آبان 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |1 آبان 1398

1️⃣ سخنگوی پلیس نظامی روسیه در سوریه از آغاز گشت‌زنی این نیروها در مناطق شرقی فرات و شمال سوریه خبر داد. همچنین تصاویر منتشر شده از عملیات گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه نشان می‌دهد که آنها با عبور از رودخانه فرات، به سمت شهر «عین‌العرب» حرکت می‌کنند.

2️⃣ وزیر امور خارجه ترکیه گفت پایان عملیات نیروهای مسلح این کشور در شمال سوریه، موسوم به چشمه صلح، به معنای ترک سوریه نیست.

3️⃣ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری درباره تحولات اخیر در شمال سوریه نوشت: «موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه حاصل و منطقه امن ایجاد شد». این در حالی است که نماینده آمریکا در ناتو امروز گفت از طرح پیشنهادی آلمان برای ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه استقبال می‌کند اما در آن شرکت نمی‌کند.

4️⃣ «نجاح الشمری»، وزیر دفاع عراق در گفت‌وگو با شبکه السومریه نیوز تصریح کرد: «نظامیان آمریکایی به این علت که میان واشنگتن و دمشق توافق‌نامه‌ای وجود ندارد، از این کشور خارج شده و وارد عراق شدند». وی افزود: «این نیروها که تعداد آنها به 150 سرباز می رسد، ظرف مدت 4 هفته عراق را ترک و به سمت پایگاه‌های امریکایی در کویت و قطر حرکت خواهند رفت».

5️⃣ خبرگزاری رسمی عربستان(واس) از کشته شدن 6 نظامی این کشور در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مرز جنوبی عربستان خبر داد.

6️⃣ تظاهرات لبنان امروز (چهارشنبه) وارد هفتمین روز شد و تظاهرات‌کنندگان به اعتصاب عمومی در تمام نقاط این کشور دعوت کرده‌اند. معترضان لبنانی در روزهای اخیر خواهان استعفای دولت و تشکیل دولت نجات ملی شدند.

7️⃣ رئیس‌جمهور جدید تونس، امروز در صحن پارلمان این کشور و مقابل نمایندگان منتخب کشورش برای پنج سال دوره ریاست جمهوری سوگند یاد کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه