تلاش ترامپ برای توجیح خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

نشریه آتلانتیک در مقاله‌ای به بررسی کشتن ابوبکر البغدادی رهبر داعش پرداخته و آن را اقدامی از سوی دونالد ترامپ برای اثبات کارآمدبودن سیاست‌هایش در قبال منطقه و به خصوص سوریه می‌داند.

 

❇️ نشریه آتلانتیک در مقاله‌ای به بررسی کشتن ابوبکر البغدادی رهبر داعش پرداخته و آن را اقدامی از سوی دونالد ترامپ برای اثبات کارآمدبودن سیاست‌هایش در قبال منطقه و به خصوص سوریه می‌داند.

❇️ در چند هفته اخیر انتقادات بسیاری از تصمیم ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و سیاست‌هایش در قبال کردها مطرح شده است اما با کشتن البغدادی، ترامپ می‌تواند به منتقدان خود بگوید رهیافت ماهرانه و مبتنی بر معامله من در قبال متحدان و محدود کردن حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه و دیگر نقاط جواب داده است.

❇️ مقاله به اظهار سناتور جمهوری‌خواه لیندزی گراهام اشاره کرده که گفته است: «حالا درک می‌کنم که رئیس جمهور چه می‌خواهد. او مایل است که ردپای ما کاهش و هزینه‌ها کم شود و از این بابت حق با اوست.» و نویسنده اضافه می‌کند که ترامپ هم‌اکنون می‌تواند با اعتماد به نفس اقدامات خود را توجیه کند اما این سیاست برای همیشه میسر نخواهد بود.

منبع

(https://www.theatlantic.com/politics/archive/2019/10/trump-approach-alliances-just-worked/600892/?utm_campaign=the-atlantic&utm_term=2019-10-27T18%3A25%3A10&utm_medium=social&utm_content=edit-promo&utm_source=twitter)

ارسال دیدگاه