نشنال اینترست: برای چین جنگ اقتصادی با آمریکا بیشتر سیاسی است تا اقتصادی

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مقاله‌ای با اشاره به جنگ تجاری میان چین و آمریکا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را فاقد توانایی جهت پیروزی در این جنگ دانست.

 

❇️ نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مقاله‌ای با اشاره به جنگ تجاری میان چین و آمریکا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را فاقد توانایی جهت پیروزی در این جنگ دانست. در این مقاله آمده است که در دولت ترامپ نوعی از خوش‌بینی از نتایج این جنگ وجود دارد به طوری که رئیس شورای اقتصاد ملی آمریکا گفته است: «بار اقتصادی تعرفه‌ها اغلب بر دوش چین است. احتمالاً این نسبت 4 به 1 یا 5 به 1 است.» با وجود تشدید جنگ تجاری، علائمی از تسلیم در طرف چینی مشاهده نمی‌شود که یک دلیل می‌توان برای آن ذکر کرد:«برای چین جنگ تجاری بیشتر از آنکه در مورد اقتصاد باشد در مورد سیاست است.»

❇️ برای سالیان طولانی چین به رقابت با آمریکا از نظر سیاسی نظر داشت تا توازن قدرت نسبی با آمریکا را تغییر دهد اما اقتصاد چین بسیار آسیب‌پذیر و وابسته به بازار آمریکا بود. اما اکنون با ظرفیتی که از طریق تنوع صادراتی به وجود آمده است چین جنگ تجاری را به عنوان فرصتی برای اعمال فشار حداکثری بر رقیبش آمریکا در نظر گرفته است.

منبع

 (https://nationalinterest.org/feature/why-trump-cant-win-trade-war-90521)

ارسال دیدگاه