تأکید ترامپ بر خروج از جنگ‌های بی‌پایان؛ دلایل و انگیزه ها

دونالد ترامپ در پاسخ به سؤالی در خصوص عملیات ترکیه در شمال سوریه بر ضرورت خروج آمریکا از جنگ‌های بی‌پایان تأکید کرد.

تأکید ترامپ بر خروج از جنگ‌های بی‌پایان؛ دلایل و انگیزه ها

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸دونالد ترامپ در پاسخ به سؤالی در خصوص عملیات ترکیه در شمال سوریه بر ضرورت خروج آمریکا از جنگ‌های بی‌پایان تأکید کرد.

🔸آمریکا از ابتدای قرن بیستم تابه‌حال در جنگ‌های متعددی به سر برده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به حمله به پاناما، گرانادا، کشورهای آمریکای لاتین، جنگ ده‌ساله با ویتنام، حمله به افغانستان، فیلیپین و عراق اشاره کرد. انجام این جنگ‌های متعدد و فراوان باعث تحلیل رفتن قدرت اقتصادی این کشور شده است.

🔸همچنین یکی از علل وقوع بحران اقتصادی سال 2008 در آمریکا، همین هزینه‌های گزافی است که این کشور تاکنون در جنگ‌های خود و به‌خصوص جنگ افغانستان و عراق انجام داد. مقارن با این شرایط، قدرت‌های نوظهوری پدید آمدند که به‌طور مداوم در حال رشد و توسعه اقتصاد خود هستند و برخلاف آمریکا، منابع مالی خود را به‌جای اینکه صرف جنگ‌افروزی نمایند، آن‌ها را ذخیره کرده و صرف برنامه‌های پیشرفت اقتصادی، صنعتی و فن‌آوری خود می‌کنند.

🔸از سوی دیگر سقف بودجه‌ای که دولت ترامپ در سال 2018 میلادی توانست برای بازسازی شهرهای آمریکا اختصاص دهد، مبلغ 200 میلیون دلار بود که به اعتقاد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان این مبلغ ناچیز می‌باشد.

🔸لازم به ذکر است که در فوریه سال جاری میلادی، (بهمن –اسفند 1397)، برای اولین بار بدهی دولتی آمریکا از 22 تریلیون دلار تجاوز کرد که بالاترین سطح در تمام تاریخ ایالات‌متحده است. قطعاً یکی از عوامل مهم ایجاد این بدهی گزاف، هزینه‌های سرسام‌آور سیاست خارجی آمریکا و به‌طور اخص انجام جنگ‌های بی‌پایان در آن است. بنابراین پیرو سایر تلاش‌های ترامپ برای کاهش هزینه‌های سیاست خارجی آمریکا، می‌توان دلیل تأکید او بر خروج از جنگ‌های بی‌پایان این کشور را درک کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه