منطقه در یک نگاه (12 آبان 1398)

منطقه در یک نگاه (12 آبان 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |12 آبان 1398

1️⃣ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در جلسه هفتگی کابینه خود مدعی شد، حماس مسئول تمام حملات موشکی از غزه به اسرائیل است.

2️⃣ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز یکشنبه خبر داد یک کاروان بزرگ نظامی آمریکا متشکل از پنجاه و پنج کامیون حامل سلاح و تجهیزات از مناطق کردنشین سوریه، وارد عراق شد. این خبرگزاری همچنین از ورود نیرو و تجهیزات جدید ارتش ترکیه به داخل قلمرو خاک سوریه در استان الحسکه خبر داد. همزمان ارتش سوریه در نقاطی از این منطقه برای مقابله با هر گونه تجاوز ترکیه مستقر شد.

3️⃣ دبیرکل ناتو، ترکیه را «متحدی مهم» برای این اتحادیه توصیف کرد و گفت بر خلاف اتحادیه اروپا در ناتو امکان لغو یا تعلیق عضویت کشورها وجود ندارد.

4️⃣ رئیس‌جمهور و وزیر خارجه لبنان امروز در جمع حامیان حزب متبوع خود اعلام کردند، مقابله با مفسدان ضروری است و باید اعتماد مردم به دولت را بازگرداند.

5️⃣ تظاهرات‌ مردمی عراق، امروز با نافرمانی مدنی و اعتصاب و بسته شدن راه‌ها و تعطیلی ادارات دولتی در 11 استان همراه بود. از عراق همچنین خبر می‌رسد حزب دموکرات کردستان عراق و ائتلاف «سائرون» با پیشنهاد برقراری نظام ریاست‌‌جمهوری در عراق مخالفت کردند.

6️⃣ شبکه الجزیره به نقل از منابع سعودی خبر داد که در 2 روز گذشته، 6 نظامی ارتش سعودی در مرز با یمن کشته‌ شدند.

7️⃣ رئیس دفتر سیاسی حماس پس از دیدار با هیأت کمیته مرکزی انتخابات فلسطین اعلام کرد، رئیس تشکیلات خودگردان با برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری موافقت کرده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه