تمدید معافیت های هسته ای ایران؛ دلایل و اهداف

خبرگزاری رویترز اخیراً ادعا کرده است که ایالات‌متحده آمریکا، به شرکت‌های چینی، روسی و اروپایی اجازه خواهد داد تا همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز را با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند. 

تمدید معافیت های هسته ای ایران؛ دلایل و اهداف

📝#تحلیل_کوتاه

📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸خبرگزاری رویترز اخیراً ادعا کرده است که ایالات‌متحده آمریکا، به شرکت‌های چینی، روسی و اروپایی اجازه خواهد داد تا همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز را با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند. 

🔸در این رابطه دو منبع آگاه به این خبرگزاری انگلیسی گفته‌اند که این اقدام از طریق تمدید معافیت‌های تحریمی مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز انجام خواهد شد.

🔸به‌واقع، وضعیتی که دولت آمریکا امروزه برای خود و توافق هسته‌ای برجام به وجود آورده است، باعث شده تا بازخورد معکوس و منفی آن ابتدابه‌ساکن به خود این کشور بازگردد. دلایل این بازخورد معکوس برای آمریکا را این‌طور می‌توان ارزیابی کرد:

1️⃣چهره‌ای که از آمریکا در محیط بین‌المللی تحت تأثیر این شرایط به نمایش گذاشته شد، چهره یک بازیگر غیرقابل‌اعتماد می‌باشد که به‌راحتی عهد و پیمان خود را نقض می‌کند.

2️⃣خروج آمریکا از برجام و کارزار فشار حداکثری نه‌تنها باعث تسلیم ایران در مقابل خواسته‌های آمریکا نشد، بلکه باعث شد که جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای برنامه‌های علمی خود مصمم‌تر و مقاوم‌تر شود.

🔸بنابراین دولت آمریکا با توسل به لطایف‌الحیل به دنبال این است که مانع از تداوم هرچه بیشتر مقاومت عزتمندانه فعال و به‌تبع آن کاهش تعهدات هسته‌ای توسط ایران شود. همچنین لازم به ذکر است که همکاری شرکای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، فی‌نفسه موجب نظارت آن‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه