اندیشکده بروکینگز: ایالت‌های تعیین کننده انتخابات 2020 آمریکا، مخالف استیضاح ترامپ هستند

اندیشکده بروکینگز: ایالت‌های تعیین کننده انتخابات 2020 آمریکا، مخالف استیضاح ترامپ هستند

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

❇️ از میان 50 ایالت آمریکا اغلب آنها گرایشات مشخصِ دموکرات و یا جمهوری‌خواه دارند به گونه‌ای که می‌توان گفت هر یک از آن ایالت‌ها در تمامی دوره‌ها به نامزد یک حزب خاص رأی داده‌اند و روندی ثابت را طی سالها طی کرده‌اند. بنابراین از هم‌اکنون می‌توان پیش بینی کرد که در انتخابات سال 2020 ریاست جمهوری آمریکا به نامزد کدام حزب رأی خواهند داد. با این وصف رقابت اصلی در ایالت‌هایی است که شرایطی دو قطبی حاکم است و گرایش واضحی در دوره‌های مختلف قابل شناسایی نیست.

❇️ اندیشکده بروکینگز در مقاله‌ای با اشاره به آغاز فرایند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا به بررسی میزان حمایت از استیضاح دونالد ترامپ در ایالت‌های اصطلاحاً دوقطبی پرداخته است. در مقاله به این موضوع پرداخته می‌شود که 48 درصد از مردم آمریکا بنا به نظرسنجی نیویورک‌تایمز با استیضاح ترامپ موافقند در مقابل، 44 درصد مخالف این اقدام هستند. با این وجود در ایالت‌های تعیین کننده اوضاع به گونه‌ای دیگر است.

❇️ مقاله بر روی شش ایالت تعیین کننده متمرکز شده است. مطابق نظرسنجی ذکر شده به طور میانگین 52 درصد مردم این شش ایالت مخالف استیضاح ترامپ و حذف وی از کاخ سفید هستند و تنها 44 درصد از استیضاح حمایت می‌کنند. در ایالت آریزونا 52 درصد، در ایالت فلوریدا 53 درصد، در ایالت میشیگان 51 درصد، در ایالت کارولینای شمالی 53 درصد، در ایالت پنسیلوانیا 52 درصد و در ایالت ویسکانسین 51 درصد مخالف برکناری دونالد ترامپ هستند.

❇️ نویسنده در انتها به نگاه تاریک مردم آمریکا به سیاستمداران این کشور اشاره کرده و به این نکته می‌پردازد که از نظر اغلب مردم ایالت‌های تعیین کننده آنچه ترامپ در مورد رسوایی اوکراین انجام داده چندان متفاوت از عملکرد معمول در میان سیاستمداران آمریکایی نیست. در حقیقت نویسنده اشاره می‌کند که به باور رأی‌دهندگان ترامپ در این موضوع چندان شایسته استیضاح نیست و این نکته می‌تواند وی را در پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری یاری رساند.

♨️ جدیدترین مطالب رصدی – تحلیلی پیرامون رقابت های انتخاباتی آمریکا را با هشتگ #انتخابات_2020_آمریکا در کانال اندیشکده راهبردی تبیین دنبال کنید.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

منبع

(https://www.brookings.edu/blog/fixgov/2019/11/01/the-states-that-will-decide-the-2020-election-oppose-impeaching-president-trump/)

ارسال دیدگاه