منطقه در یک نگاه (18 آبان 1398)

منطقه در یک نگاه (18 آبان 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |18 آبان 1398

1️⃣ معاون دبیر کل حزب‌الله با تاکید بر اینکه اثرات مطالبات مردم در جریان اعتراضات در ساختار کابینه آتی، نمود خواهد داشت، گفت: حزب‌الله در کابینه آتی حضور فعال و مؤثری خواهد داشت.

2️⃣ گروه موسوم به شورای جوانان انقلاب یمن، توافق عربستان و امارات برای تقسیم قدرت در جنوب یمن موسوم به «توافق ریاض» را پاداشی به اشغالگری امارات توصیف کرد.

3️⃣ براساس اعلام برخی رسانه‌ها، از شب گذشته تاکنون درگیری‌ها در محور شمالی تل تمر در سوریه افزایش پیدا کرده است و نیروهای وابسته به ترکیه شب گذشته اقدام به ارسال نیروهای کمکی بیشتر به محور شمالی تل تمر کرده‌اند.

4️⃣ نخست‌وزیر عراق در نامه‌ای سرگشاده به مرجعیت، با بیان اینکه قصد تغییر مهمی در کابینه و اصلاح قانون انتخابات را دارد، تأکید کرد که اعتراضات باعث شد که سیاسیون عراق، تغییر را بپذیرند. از عراق همچنین خبر می‌رسد کمیساریای عالی حقوق بشر عراق اعلام کرد که شمار کسانی که در اعتراضات خیابانی مدت اخیر جان خود را از دست داده‌اند، از دویست و هشتاد نفر عبور کرده است.

5️⃣ رئیس‌جمهور سوریه ضمن رژیم خواندن حکومت انگلیس، از تحریم غربی‌ها علیه مردم کشورش به شدت انتقاد کرد و گفت، اقدام لندن در توقیف نفتکش ایرانی، راهزنی بود.

6️⃣ روزنامه یمنی «الاخبار الیوم»، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، هیأتی از صنعاء هفته گذشته به عربستان سعودی رفته و طرحی برای توقف جنگ به مقامات این کشور تحویل داده است. این روزنامه افزود: بارزترین موادی که در ابتکار حوثی‌ها آمده، عقب‌نشینی از مرزهای سعودی به عمق یمن در مسافتی حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر و دادن ضمانت‌هایی با نظارت بین‌المللی برای عدم تعرض به این کشور است.

7️⃣ یک منبع نزدیک به هیئت دولت سوریه در ژنو گفت که هیئت مخالفان حاضر در جلسات بررسی پیش‌نویس قانون اساسی سوریه، مخالف این هستند که فقه اسلامی منبع اصلی قانونگذاری در این کشور باشد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه