منطقه در یک نگاه (22 آبان 1398)

منطقه در یک نگاه (22 آبان 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |22 آبان 1398

1️⃣ دولت ترکیه امروز (چهارشنبه)، چهار شهردار دیگر کُرد از حزب «دموکراتیک خلق‌ها» را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی «پ ک ک» اخراج کرد. با اخراج این چهار نفر، تعداد شهردارانی که از زمان انتخاب شدن در اوایل سال جاری میلادی تاکنون در ترکیه اخراج شده‌اند، به 20 نفر افزایش یافت.

2️⃣ در دومین روز تبادل آتش میان غزه و فلسطین اشغالی در پی ترور عضو بلندپایه جهاد اسلامی، مقاومت فلسطین از لحظات اولیه صبح امروز چندین راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرد. خبر دیگر از تحولات غزه اینکه برخی رسانه‌ها به نقل از منابع مطلع گفتند، تل‌آویو از طریق نماینده سازمان ملل به جهاد اسلامی هشدار داده که در صورت ادامه شلیک موشک از غزه، اقدام به ترور رهبر این جنبش می‌کند.

3️⃣ در پی اصابت موشک به یک مقر نظامی دولت مستعفی یمن در استان مأرب (شرق صنعاء) پنج نظامی از جمله یک افسر کشته شدند.

4️⃣ مقتدا صدر با انتشار بیانیه‌ای ضمن دعوت به ادامه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز، از مردم خواست، هر گونه دخالت آمریکا و نیروهای خارجی را رد کنند و پارلمان نیز اصلاحاتی ریشه‌ای آغاز کند.

5️⃣ «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، صبح امروز چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده، وارد بغداد شد و با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق دیدار کرد. این درحالی است که وی در روزهای اخیر به امارت سفر و با ولی‌عهد ابوظبی نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

6️⃣ سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از تمایل کشورش برای همکاری با ترکیه در خصوص بازگشت تروریست‌ها به این کشور خبر داد.

7️⃣ پس از کشته شدن یکی از معترضان لبنانی، سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان، صبح امروز با صدور بیانیه‌ای خواستار حفظ آرامش تظاهرات در این کشور شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه