اندیشکده ای برای فریب: چگونه بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها در مورد ایران به دولت آمریکا دروغ می‌گوید؟ (1)

برای کسانی که سیاست‌ها و برنامه‌های ایالات متحده آمریکا را در مورد ایران دنبال می‌کنند، غیرواقعی و غیرمنطقی بودن این سیاست‌ها تازگی ندارد.

اندیشکده ای برای فریب: چگونه بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها در مورد ایران به دولت آمریکا دروغ می‌گوید؟ (1)

 📝#تحلیل_کوتاه

📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

❇️ برای کسانی که سیاست‌ها و برنامه‌های ایالات متحده آمریکا را در مورد ایران دنبال می‌کنند، غیرواقعی و غیرمنطقی بودن این سیاست‌ها تازگی ندارد. تا جایی که تصور می‌شود دولت آمریکا بدون کوچک‌ترین شناختی از جامعه، دولت و مردم ایران خصومت ورزی ضدایرانی خود را دنبال می‌کند.

❇️ اما واقعیت ماجرا را باید در وجود و عملکرد نهادها و اندیشکده هایی مانند «بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها» جستجو کرد. این بنیاد صراحتاً نقش دیکته کننده سیاست ضدایرانی اسرائیل برای دولت‌مردان آمریکایی را بر عهده گرفته است و تحلیل‌های آن در دولت فعلی آمریکا بیشتر شنیده می‌شوند.

❇️ در حقیقت رابطه قهر گونه دولت ترامپ با جامعه اندیشگاهی این کشور، باعث شده است تا اندیشکده هایی مانند بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها به معدود کانال‌هایی تبدیل شوند که مطالب آنها توسط دولتمردان مورداستفاده قرار می‌گیرند.

❇️ در این فضا، بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها با سوءاستفاده از شرایط ایجاد شده، اقدام به سیاه نمایی و ارائه اطلاعات دروغ و فریب‌دهنده در رابطه با ایران به دولت آمریکا می‌کند که به‌هیچ‌وجه حتی تأمین‌کننده منافع ادعایی آمریکا نیز نیست.

❇️ نمونه اخیر تلاش بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها به نگارش مقاله‌ای باهدف تهیه کتابچه راهنمای اعتراضات آتی ایران مربوط می‌شود. نویسندگان این مطلب در نوشته خود ادعا کرده‌اند که تحت شرایط اقتصادی به وجود آمده در ایران، مردم این کشور انگشت اتهام را به سمت مسئولین خود نشانه گرفته‌اند و نه دولت آمریکا! موضوعی که هم به اعتبار تحلیل‌های موجود و هم نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط نهادهای غیرایرانی کاملاً اشتباه است.

❇️ به‌عنوان‌مثال اخیراً موسسه ایران پُل کانادا و مرکز مطالعات امنیتی و بین‌المللی دانشگاه سیاست عمومی مریلند با انجام بیش از 3000 مصاحبه تلفنی با پاسخ‌دهندگان ایرانی تماس گرفتند. طبق نتایج این نظرسنجی 66 درصد از پاسخ‌دهندگان ایرانی معتقدند که آمریکا کشور خطرناک است که به دنبال آسیب زدن به ایران است.

❇️ هدف و وظیفه  نهادهایی مانند بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها را باید سمت‌وسو دادن به سیاست‌های ایالات متحده در جهت منافع اسرائیل تعریف کرد که از هر طریق ممکن حتی دروغ و فریب دنبال می‌کنند.

در مطالب بعدی #اندیشکده_راهبردی_تبیین بیشتر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

#اندیشکده_فریب

☘️کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه