آیا «استیضاح» به ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آسیب خواهد زد؟

نشریه نشنال اینترست در مقاله‌ای به بررسی فرایند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته و این سوال را مطرح می‌‍‌کند: این فرایند که چند هفته از آن به برگزاری جلسات، پشت درهای بسته گذشت آیا می‌تواند اهداف دموکرات‌ها را برآورده کرده و به دونالد ترامپ آسیب بزند؟

آیا «استیضاح» به ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آسیب خواهد زد؟

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

❇️ نشریه نشنال اینترست در مقاله‌ای به بررسی فرایند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته و این سوال را مطرح می‌‍‌کند: این فرایند که چند هفته از آن به برگزاری جلسات، پشت درهای بسته گذشت آیا می‌تواند اهداف دموکرات‌ها را برآورده کرده و به دونالد ترامپ آسیب بزند؟

❇️ در مقاله به این موضوع اشاره می‌شود که بر اساس نظرسنجی‌ها ترامپ از نظر محبوبیت از هر سه نامزد اصلی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری از نظر محبوبیت عقب‌تر است. اینگونه به نظر می‌رسد که مردم آمریکا خواهان آن هستند که وی به دلیل اعمال غیرقانونی خود از ریاست‌جمهوری برکنار شود اما اگر سیاست بر مبنای این موارد باشد باید هم‌اکنون هیلاری کلینتون رییس‌جمهور باشد. ترامپ در انتخابات 2016 ایالت‌های پرجمعیتی مانند کالیفرنیا و نیویورک را باخت اما وی به این دلیل در آن انتخابات پیروز شد که در ایالت‌های تعیین‌کننده، اکثریت آرا را به ‌دست آورد و به نظر می‌رسد هم‌اکنون نیز در مسیر تکرار پیروزی در آن ایالت‌ها باشد.

❇️ در مورد استیضاح نیز در ایالت‌های کلیدی وضع بدین‌گونه است و شاید رأی‌دهندگان در این ایالات از تحقیقات در مورد استیضاح حمایت کنند اما از برکناری ترامپ دفاع نمی‌کنند و این، دلیل مقاومت برخی دموکرات‌ها مانند نانسی پلوسی رئیس مجلس در برابر آغاز روند استیضاح ترامپ بوده است. در انتهای مقاله به این نکته توجه می‌شود که استیضاح در مجلس نمایندگان رأی خواهد آورد اما در سنا تنها سه سناتور جمهوری‌خواه احتمال دارد که به استیضاح رأی دهند در حالی برای برکناری ترامپ نیاز به 20 سناتور جمهوری‌خواه است.

❇️ نامزدهای دموکرات ریاست‌جمهوری، ترامپ را فاسدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا خطاب می‌کنند. اگر آنها نتوانند این موضوع را اثبات کنند تلاش آنها نشانه ضعف قلمداد خواهد شد و بلوک‌های مهم رأی‌دهنده با آنها همراهی نخواهند کرد.

♨️ جدیدترین مطالب رصدی – تحلیلی پیرامون رقابت های انتخاباتی آمریکا را با هشتگ #انتخابات_2020_آمریکا در کانال اندیشکده راهبردی تبیین دنبال کنید.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه