منطقه در یک نگاه ( 17 آذر ۱۳۹۸)

منطقه در یک نگاه ( 17 آذر ۱۳۹۸)

#منطقه_در_یک_نگاه | 17 آذر ۱۳۹۸

1️⃣ «ایاد عوض‌­الله» یکی از اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد، جنبش فتح صدور فرمان ریاستی برای برگزاری انتخابات را مشروط به تحویل سلاح مقاومت کرده است.

2️⃣ وبگاه «حضر موت ۲۴» گزارش داد: هزاران یمنی متحد با سعودی از مشارکت در نبردهای مرزهای جنوبی سعودی عقب‌نشینی کرده‌اند و علت آن را تبعیت عربستان از سیاست امارات و سنگ‌اندازی در بازگشت دولت قانونی (دولت مستعفی) و «عبد ربه منصور هادی» اعلام کرده‌اند.

3️⃣ وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تنها راه حل خروج ائتلاف سعودی از بن‌بست جنگ یمن را پایان دادن به تجاوز و محاصره خواند و گفت: انتقام از رژیم صهیونیستی که شریک تجاوز علیه یمن بوده هم در راه است.

4️⃣ شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا در سوریه که اداره بزرگ‌ترین اردوگاه اسکان خانواده‌های داعش را برعهده دارند، از تصمیم خود برای آزادی دویست نفر دیگر از عناصر و زنان و کودکان داعش از این اردوگاه خبر دادند.

5️⃣ منابع آگاه از توافق امنیتی میان فرماندهی عملیات بغداد و جریان صدر برای حمایت از شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز خبر دادند. خبر دیگر اینکه سازمان الحشد الشعبی عراق در پی حوادث روز جمعه در بغداد، طی بخشنامه‌ای بار دیگر تاکید کرد نیروهای این سازمان هیچ ماموریتی در مهار تظاهرات‌های جاری کشور ندارند.

6️⃣ منابع لیبیایی گفتند که پس از درگیری خشونت‌بار در محور الخلاطات واقع در جنوب طرابلس، آرامش به محله‌های جنوبی پایتخت بازگشته است.

7️⃣ برخی از تحلیلگران اظهارات اخیر وزیر خارجه قطر درباره بحران به وجود آمده در روابط این کشور با چهار کشور عربی را مقدمه‌چینی دوحه برای آشتی در نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برشمردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه