منطقه در یک نگاه ( 19 آذر 1398)

منطقه در یک نگاه ( 19 آذر 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه | 19 آذر 1398

1️⃣ چهلمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض بدون حضور امیر قطر عصر امروز برگزار شد. سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در این نشست گفت رویارویی با ایران نیازمند وحدت کشورهای عضو این شوراست.

2️⃣ جنبش‌های فلسطینی جهاد اسلامی و حماس اعلام کردند، اخبار منتشر شده در خصوص رایزنی پیرامون آتش‌بس طولانی با رژیم صهیونیستی در نوار غزه صحت ندارد و هرگونه تصمیم‌گیری در این باره فقط در چارچوب اجماع ملی صورت خواهد گرفت.

3️⃣ وبگاه خبری المیادین به نقل از منابع خود از احتمال توافق گروه‌های سیاسی عراق با تشکیل دولت موقتی با عمر 6 ماه تا یک سال خبر داد که مسئولیت اصلی آن تمهید شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام است.

4️⃣ «گادی آیزنکوت» رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، تظاهرات کنونی لبنان را فرصتی استثنایی برای دور کردن این کشور از حزب‌الله و ایران دانست.

5️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه خروج کشورش از سوریه را منوط به خروج تروریست‌ها از این کشور کرد و گفت که نیروهای ارتش ترکیه زمانی از سوریه عقب‌نشینی خواهند کرد که عناصر تروریستی خارج شوند.

6️⃣ براساس اعلام رسانه‌ها، نیروهای ارتش سوریه در راستای اجرای توافق سوچی، کنترل مسیر مهم و راهبردی «تل تمر-عین عیسی» را به دست گرفتند.

7️⃣ حزب لیکود با صدور بیانیه‌ای از موافقت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر این حزب، با برگزاری انتخابات درون‌حزبی خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه