آغاز مناظرات رسمی استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان

پس از بررسی‌های دو کمیته اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار داد دو اتهام توسط آنها به دونالد ترامپ وارد شد: سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع بر سر وظایف کنگره.

 

❇️ پس از بررسی‌های دو کمیته اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار داد دو اتهام توسط آنها به دونالد ترامپ وارد شد: سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع بر سر وظایف کنگره. با این شرایط، بحث‌ها و مناظرات پیرامون این دو اتهام از هفته آینده در صحن مجلس آغاز خواهد شد. به نظر می‌رسد طی هفته‌های آتی این مجلس استیضاح ترامپ را به رأی خواهد گذاشت.

❇️ در صورت تأیید استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، مجلس سنا دادگاهی در این باره برگزار خواهد کرد که به نظر می‌رسد با وجود اکثریت جمهوری‌خواهان در سنا و مخالفت آنها با فرایند استیضاح ترامپ، سنا رأی به عدم تأیید این مسئله بدهد. میچ مکانل رهبر اکثریت سنا نیز با انتقاد از عملکرد دموکرات‌ها پیش‌بینی کرده فرایند استیضاح از ماه ژانویه آغاز شود.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-impeachment/u-s-lawmakers-begin-debating-impeachment-articles-against-trump-idUSKBN1YF18A)

ارسال دیدگاه