دلیل شکست سنگین حزب کارگر بریتانیا در انتخابات

در انتخابات سراسری بریتانیا حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون توانست پیروزی چشمگیری به دست آورده و 365 کرسی پارلمان را تصاحب کند و حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین تنها 203 کرسی پارلمان را کسب کرد که بدترین نتیجه این حزب طی 80 سال اخیر محسوب می‌شود.

دلیل شکست سنگین حزب کارگر بریتانیا در انتخابات

❇️ در انتخابات سراسری بریتانیا حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون توانست پیروزی چشمگیری به دست آورده و 365 کرسی پارلمان را تصاحب کند و حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین تنها 203 کرسی پارلمان را کسب کرد که بدترین نتیجه این حزب طی 80 سال اخیر محسوب می‌شود.

❇️ طی هفته‌های منتهی به انتخابات پیروزی حزب محافظه‌کار قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید اما شکست حزب کارگر با این ابعاد به راحتی قابل شناسایی نبود. می‌توان این انتخابات را رفراندوم دومی برای برگزیت دانست. طی سال‌های پس از رفراندوم فضای سیاسی بریتانیا بسیار تنش‌آلود بوده و نوعی بن‌بست در این زمینه وجود داشت. این انتخابات تا حدود بسیاری توانست تکلیف برگزیت را مشخص کند.

❇️ نشریه گاردین دلیل این نتایج را موفقیت حزب محافظه‌کار در جذب آرای دو دسته دانست: کسانی که به طور قطع مایل به خروج از اتحادیه اروپا هستند و محافظه‌کارانی که به ماندن در اتحادیه همراه با استقلال بیشتر تمایل دارند. در حقیقت این حزب به یک اتحاد کامل در این زمینه دست یافت.

❇️ در مقابل حزب کارگر در زمینه برگزیت نتوانست میان هوادارانش اتحاد ایجاد کند و حزب بر سر خروج نرم از اتحادیه اروپا و ماندن در اتحادیه دچار شکاف شد و بسیاری از طرفدارانِ خروج، به سمت حزب محافظه‌کار متمایل شدند.

ارسال دیدگاه