دستیابی چین و آمریکا به فاز اول توافق تجاری

فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین که شامل امتیازهای اولیه از سوی دو کشور به خصوص در زمینه تعرفه‌ها است مورد موافقت قرار گرفته است.

 

❇️ فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین که شامل امتیازهای اولیه از سوی دو کشور به خصوص در زمینه تعرفه‌ها است مورد موافقت قرار گرفته است. بر اساس جزئیاتی که تاکنون منتشر شده آمریکا تعرفه‌ها بر کالاهای چینی را کاهش داده و چین واردات کالاهای آمریکایی را جهت تعدیل تراز تجاری دو کشور افزایش و به برخی ادعاهای آمریکا در زمینه مالکیت معنوی توجه خواهد کرد.

❇️ براین اساس آمریکا اعمال تعرفه 15 درصدی بر 160 میلیارد دلار کالای چینی را که قرار بود از روز یکشنبه هفته جاری برقرار شود لغو خواهد کرد، چین نیز تعرفه 25 درصدی بر اتومبیل‌های آمریکایی را اعمال نخواهد کرد. آمریکا تعرفه 15 درصدی بر 120 میلیارد دلار کالای چینی را که در ماه سپتامبر اعمال شده بود را به 7.5 درصد کاهش خواهد داد.

❇️ به گفته مقامات آمریکایی، چین طی دو سال آینده 200 میلیارد دلار کالای آمریکایی در زمینه کشاورزی، انرژی و خدمات وارد خواهد کرد تا کسری تجاری 419 میلیارد دلاری آمریکا در مقابل چین، تا حدودی تعدیل شود.

❇️ چین برخی اقدامات قانونی جهت بهبود شرایط مالکیت معنوی انجام خواهد داد و همچنین فشار بر شرکت‌های خارجی جهت انتقال تکنولوژی به عنوان شرطی برای ورود به بازار چین را کاهش خواهد داد.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-usa-trade-china-details-factbox/whats-in-the-u-s-china-phase-one-trade-deal-idUSKBN1YH2IL)

ارسال دیدگاه