اندیشکده ای برای فریب: چگونه بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها در مورد ایران به دولت آمریکا دروغ می‌گوید؟ (2)

اندیشکده‌هایی همچون بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها را می‌توان ابزارهای لابی اسرائیل در آمریکا دانست. اندیشکده‌هایی که در آمریکا مستقر هستند اما در حقیقت در خدمت اهداف منطقه‌ای اسرائیل بوده و به سیاست خارجی آمریکا در جهت منافع اسرائیل سمت‌و‌سو می‌دهند.

اندیشکده ای برای فریب: چگونه بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها در مورد ایران به دولت آمریکا دروغ می‌گوید؟ (2)

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

❇️ اندیشکده‌هایی همچون بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها را می‌توان ابزارهای لابی اسرائیل در آمریکا دانست. اندیشکده‌هایی که در آمریکا مستقر هستند اما در حقیقت در خدمت اهداف منطقه‌ای اسرائیل بوده و به سیاست خارجی آمریکا در جهت منافع اسرائیل سمت‌و‌سو می‌دهند. با نگاهی واقع‌گرایانه به منافع ملی آمریکا شاید منافع این کشور و اسرائیل در منطقه را دارای تضادهایی با یکدیگر بیابیم. برخلاف نگاهی که اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها سعی در جلوه دادن آن دارد.

❇️ با نفوذی که نهادهایی همچون بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها بر مراکز تصمیم‌‌گیری آمریکا دارند می‌توان گفت سیاست‌های خارجی این کشور توسط منافع اسرائیل به گروگان گرفته شده و نوعی از فریب‌کاری در دستور کار این اندیشکده قرار دارد.

❇️ با نگاه به مقالات منتشر شده توسط این اندیشکده گرایش به شدت ضدایرانی آن قابل شناسایی است. در این مقالات رویکرد سخت در قبال ایران و فشار حداکثری چندبعدی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی را می‌توان مشاهده کرد. تأکید افراطی بر از بین بردن هرگونه ظرفیت غنی‌سازی در ایران و همچنین نابودی توانایی موشکی را می‌توان از توصیه‌های اسرائیل‌پسند این اندیشکده دانست.

❇️ علاوه بر این موارد، نگاه به سوابق مدیران، کارشناسان و حامیان مالی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، پرده از دلایل گرایش خاص اسرائیلی آن برمی‌دارد. تعداد قابل توجهی از این افراد را یهودیان صهیونیستی تشکیل می‌دهند که ارتباط نزدیکی با محافل صهیونیستی آمریکا دارند. افرادی که به شکلی مفرط به تقویت جایگاه اسرائیل نزد افکار عمومی و سیاستگذاران آمریکا متمرکز بوده‌اند.

❇️ «کلیفورد می» رئیس این اندیشکده پیش از تشکیل بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها جهت «بهبود چهره اسرائیل در آمریکا» سازمانی به نام «عبری برای حقیقت» را تأسیس کرده بود. همچنین توبی درشوویتز و جاناتان شنزر از مدیران ارشد FDD سابقه ارتباطات نزدیک با لابی ایپک را در کارنامه دارند. حامیان مالی اصلی این بنیاد نیز همچون شلدون ادلسون، برنارد مارکوس و نیوتون بکر همگی از یهودیان صهیونیست مرتبط با راستگرایان اسرائیلی هستند.

در مطالب بعدی #اندیشکده_راهبردی_تبیین بیشتر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

#اندیشکده_فریب

☘️کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه