مواضع نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حوزه سیاست‌خارجی؛ جو بایدن

نشریه فارن پالیسی به بررسی دیدگاه‌های هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جهوری آمریکا در حوزه سیاست خارجی پرداخته و اظهارات آنها در مورد موضوعات مهم بین‌المللی را منتشر کرده است.

مواضع نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حوزه سیاست‌خارجی؛ جو بایدن

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

❇️ نشریه فارن پالیسی به بررسی دیدگاه‌های هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جهوری آمریکا در حوزه سیاست خارجی پرداخته و اظهارات آنها در مورد موضوعات مهم بین‌المللی را منتشر کرده است. جو بایدن نامزد پیشتاز حزب دموکرات آمریکا در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، در دوران باراک اوباما معاون رئیس‌جمهور بود و بسیاری معتقدند که مواضع وی در حوزه سیاست خارجی مشابه سیاست‌های اوباما بوده و در صورت رسیدن به ریاست‌جمهوری ادامه دهنده آن مسیر در مسائل خارجی خواهد بود. مواضع بایدن در موضوعات مختلف را به صورت زیر می‌توان دسته‌بندی کرد:

❇️ چین؛ «در حالی که ترامپ به دنبال ضربه زدن به چین و جنگ تجاری نامعقول با این کشور بدون هیچ استراتژی واقعی است چین به دنبال رهبری انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان است. در حالی که ترامپ به دنبال حمله به دوستان ماست، چین در حال تحمیل مزیت خود به تمام جهان است.»

❇️ یمن؛ سخنگوی انتخاباتی بایدن: «بایدن معتقد است که بسیار پیش از این باید حمایت آمریکا از جنگ یمن پایان می‌پذیرفت و چک سفید امضای دولت ترامپ برای عربستان ملغی می‌شد.»

❇️ روسیه؛ «ایالات متحده و متحدانش باید توانایی خود برای بازداشتن تجاوزات نظامی روسیه را تقویت کنند و با یکدیگر جهت ارتقای امنیت انرژی همکاری کنند و با اَشکال غیرنظامی اجبار و تهدید روسیه مقابله کنند.»

❇️ سوریه؛«رهاکردن نیروهای کرد سوریه شرم‌آورترین اقدام یک رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ معاصر در حوزه سیاست خارجی است.»

❇️ ایران؛ «راه جلوگیری ایران از تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای ماندن در توافق هسته‌ای است. توافقی که برای آن مذاکرات بسیار صورت گرفت.»

♨️ جدیدترین مطالب رصدی – تحلیلی پیرامون رقابت های انتخاباتی آمریکا را با هشتگ #انتخابات_2020_آمریکا در کانال اندیشکده راهبردی تبیین دنبال کنید.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

منبع

(https://foreignpolicy.com/2020-election/)

ارسال دیدگاه