منطقه در یک نگاه ( 8 دی 1398)

منطقه در یک نگاه ( 8 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه | 8 دی 1398

1️⃣ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز با اشاره به موفقیت ارتش یمن در تحمیل معادلات جدید بر ائتلاف سعودی، از توسعه بانک اهداف نیروهای یمنی خبر داد و گفت: در سطح نخست بانک اهداف، ۹ هدف بسیار مهم قرار دارد که 6 هدف در عربستان و سه هدف در امارات است.

2️⃣ برخی از رسانه‌ها از «عبدالغنی الاسدی»، «توفیق الیاسری» و «محمد توفیق علاوی» به عنوان گزینه‌های مطرح برای نخست‌وزیری عراق خبر دادند. در این میان به نظر می‌رسد انتخاب الاسدی به دلیل مقبولیت از سوی طرف‌های دیگر و مردم عراق، محتمل‌تر است.

3️⃣ منابع صهیونیستی گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش‌ برای مقابله با توافقنامه امضا شده بین ترکیه و دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» را آغاز کرده است.

4️⃣ سخنگوی سازمان امنیت ملی سعودی امروز در بیان جزئیات درگیری روز چهارشنبه هفته گذشته در «الدمام» در شرق این کشور، کشته شدن 2 شهروند شیعه عربستانی را تأیید کرد.

5️⃣ وزیر دفاع ترکیه در جلسه با فرماندهان ارتش این کشور در مرز سوریه، گفت: هرگز 12 مرکز دیده‌بانی خود در ادلب را که نیروهای ما فداکارانه برای برقراری آتش‌بس در آنجا فعالیت دارند، تخلیه نخواهیم کرد.

6️⃣ نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی به ریاست «فائز السراج» امروز با استفاده از سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین، مواضع نیروهای مهاجم شرق لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» در نزدیکی فرودگاه طرابلس را هدف گرفتند.

7️⃣ منابع نزدیک به طالبان ضمن رد توافق طالبان با آمریکایی‌ها برای برقراری آتش‌بس یک ماهه، اعلام کردند که در روزهای منتهی به توافق سطح خشونت‌ها کاهش خواهد یافت.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه