ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا

بامداد امروز نیروهای نظامی امریکا با هدف قرار دادن خودروی حامل سردار سلیمانی باعث به شهادت رسیدن وی و همراهانش شدند؛ در این خصوص چند نکته شایان ذکر است

ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻بامداد امروز نیروهای نظامی امریکا با هدف قرار دادن خودروی حامل سردار سلیمانی باعث به شهادت رسیدن وی و همراهانش شدند؛ در این خصوص چند نکته شایان ذکر است:

🔸 وزارت دفاع آمریکا ترور سردار سلیمانی را یک اقدام پدافندی برای محافظت از پرسنل ایالات متحده و جلوگیری از حملات آینده ایران ذکر کرده است. آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره اقدامات تروریستی خود را تحت فلسفه پیامدگرایی با عنوان حملات پیشگیرانه توجیه کرده اند.

🔸ایران برای مقابله با این رویه و حفظ بازدارندگی باید نه تنها پاسخ این ترور را با انتقامی در حد و اندازه خود و به صورت سریع بدهد بلکه از این پس باید با منطق خود آمریکایی‌ها با آنها روبرو شود.

🔸 مجازات دشمنان طبق منطق خود آنها از اصول پذیرفته شده اسلامی است؛ همچنان که آیه 33 سوره مائده مجازات مشرکان مکه توسط پیامبر (ص) به سبک خودشان (که اقدام به بریدن دست و پای مسلمانان و … کرده بودند) را مورد تایید قرار می دهد. بنابراین از این پس هدف قرار دادن نظامیان تروریست آمریکا در منطقه با منطق آمریکایی حملات پیشگیرانه با تاکید بر مقابله به مثل بودن اتخاذ چنین رویکردی می تواند در دستور کار ایران قرار گیرد.

🔸 شهادت سردار سلیمانی نه آن گونه که پنتاگون ادعا کرده باعث محافظت از نظامیان تروریست آمریکا در منطقه خواهد شد و نه آن طور که برخی آمریکایی‌ها گفته‌اند باعث امن‌تر شدن آمریکا می‌شود؛ چرا که راه او ادامه دارد و رهروانش انتقامی سخت خواهند گرفت به گونه‌ای که تا مدت‌ها هیچ نیرویی آمریکایی در منطقه آرامش نخواهد داشت.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه