انتقام سخت ملی

سردار قاسم سلیمانی از محبوب‌ترین فرماندهان نظامی ایران بوده که در بین عموم اقشار اجتماعی و جریان‌های فکری و سیاسی، مقبولیت و اعتبار فزاینده‌ای داشته است.

#انتقام_سخت ملی

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸سردار قاسم سلیمانی از محبوب‌ترین فرماندهان نظامی ایران بوده که در بین عموم اقشار اجتماعی و جریان‌های فکری و سیاسی، مقبولیت و اعتبار فزاینده‌ای داشته است.

🔸علاوه بر رشادت‌های دوران جنگ تحمیلی، توفیقات ایشان در شکست و حذف عرصه حکومتی داعش در غرب آسیا، موقعیت فراجناحی و گفتار همدلانه او با عموم گرایش‌های اجتماعی، از دیگر دلایل محبوبیت گسترده وی بوده است.

🔸به همین جهت غالب ایرانیان صرف‌نظر از قومیت، جنسیت، مذهب و دیگر تفاوت‌های فروملی؛ احساس می‌کنند که غرور ملی‌شان خدشه‌دار شده است. ایرانیان از دیرباز برای قهرمانان ایثارگرشان احترام فوق العاده‌ای قائل بوده اند و خون آنها همواره جوششی در میان‌شان داشته که به احیای هویت ملی و مذهبی جامعه ایران و تقویت نیروی ملی برای حرکت به جلو، منجر شده است.

🔸از اولین ساعات اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی، نه تنها شخصیت‌های سیاسی از همه جناح‌های سیاسی حتی دورترین احزاب نسبت به ساخت حقیقی نظام سیاسی، به ابراز پیامهای تسلیت پرداختند بلکه اقشار متنوع مردم در مناطق مختلف از کرمان در شرق، تا لرستان در غرب، از مشهد در شمال تا بوشهر در جنوب؛ با حضور در خیابان‌ها و تشکیل اجتماعات به عزاداری و سوگواری در رثای سردار سلیمانی پرداختند.

🔸بنابراین انتقام ایشان، نه یک کنش عاطفی بلکه یک مطالبه مردمی و اقدامی هوشمند در راستای حفظ هویت ملی و اعاده حیثیت ایرانیان است. پیش از این نیز، یک بار و پس از حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی در خرداد 1396، شاهد چنین یکپارچگی سیاسی و انسجام اجتماعی و برانیگختن حس تحسین نیروهای نظامی پس از انتقام موشکی از سازمان تروریستی داعش بودیم.

🔸این بار نیز، سوگواری شکوهمند و مراثی حماسی ملت در عزای شهید سلیمانی، پشتوانه اجتماعی بالایی برای پاسخی همه جانبه، هوشمند و راهبردی به نیروهای تروریست آمریکا در غرب آسیاست که به تقویت موقعیت ایران در عرصه سیاست خارجی و مقابله با تهدیدات بین‌المللی نیز خواهد انجامید و ضمانتی بر تطبیق موضع و عمل جمهوری اسلامی در این حوزه خواهد بود تا ضمن انتقام از این جنایت، به عنوان یک اقدام بازدارنده و کاملاً عُقلایی، مانع تکرار این حوادث تلخ در آینده شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه