منطقه در یک نگاه ( 14 دی 1398)

منطقه در یک نگاه ( 14 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه | 14 دی 1398

1️⃣ «اسکای‌نیوز» امروز ادعا کرد که سازمان اطلاعات عراق تحقیقاتی را درباره خدمه پرواز هواپیمایی که سردار «قاسم سلیمانی» را به بغداد آورد، آغاز کرده است و تاکنون نیز 2 نفر بازداشت شده‌اند.

2️⃣ روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی درباره ترور سردار سلیمانی نوشت: «یک مجموعه اسلاید توضیحی به ترامپ ارائه و به دنبال آن چندین گام که آمریکا می‌تواند اتخاذ کند نیز مطرح شد که یکی از آن‌ها هدف قرار دادن سلیمانی بود که ترامپ کاملا غیرمنتظره، آن را انتخاب کرد.»

3️⃣ ارتش سوریه امروز اعلام کرد که پس از عقب راندن تروریست‌ها، موفق شده است منطقه مسکونی «التح» در ریف ادلب را به کنترل خود در آورد.

4️⃣ به گفته نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، پهپاد اماراتی حامی نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر»، ورودی شرقی شهر سرت را بمباران کرد.

5️⃣ وزارت نفت عراق، امروز از خروج کارمندان آمریکایی شرکت‌های نفت در بصره واقع در جنوب این کشور خبر داد.

6️⃣ یک وبگاه عبری‌زبان مدعی شد که رژیم صهیونیستی در پی نگرانی از پاسخ سخت به ترور شهید قاسم سلیمانی در نامه‌ای به سران حماس و جهاد اسلامی فلسطین از آن‌ها خواسته است تا واکنشی نشان ندهند.

7️⃣ فراکسیون پارلمانی وابسته به جریان صدر در ادامه واکنش‌ها به حمله آمریکا و شهادت 2 تن از سران مقاومت ایران و عراق گفت، «موضع ما مقابل اشغالگران آمریکایی ثابت است».

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه