نقض گسترده حریم خصوصی شهروندان آمریکایی توسط نهادهای اطلاعاتی این کشور

اندیشکده آمریکایی کاتو با اشاره به گزارش مایکل هوروویتز بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا، با نگارش گزارشی مستقل، به بررسی اشتباهاتی پرداخته که بر اساس آن مجوز شنود مکالمات تلفنی کارتر پیج، مشاور سیاست خارجی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، صادر شد.

نقض گسترده حریم خصوصی شهروندان آمریکایی توسط نهادهای اطلاعاتی این کشور

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸اندیشکده آمریکایی کاتو با اشاره به گزارش مایکل هوروویتز بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا، با نگارش گزارشی مستقل، به بررسی اشتباهاتی پرداخته که بر اساس آن مجوز شنود مکالمات تلفنی کارتر پیج، مشاور سیاست خارجی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، صادر شد.

🔸این گزارش در ادامه می‌گوید: بسیاری از اعضای حزب جمهوری‌خواه، از این وضعیت به‌عنوان شرایطی یاد می‌کنند که تحقیقاتی ناامیدانه، اما آکنده از تعصب سیاسی ضد ترامپ است. اما این حالت خوش‌بینانه است. چراکه شرایط از این هم بدتر است.

🔸همچنین گزارش فوق می‌افزاید: اگر اف. بی. آی سرهم‌بندی درخواست‌های نظارت خارجی بر آقای پیج را تضمین کرد، دلیل آن تعصب سیاسی بود.

🔸گزارش مود نظر می‌گوید: اف. بی. آی هرساله حدود 1500 حکم از وزارت دادگستری آمریکا را به دست می‌آورد و اکثریت قریب به‌اتفاق این احکام هیچ ارتباطی با سیاست داخلی ندارند. این احتمال وجود دارد که این درخواست بسیار بیشتر از این‌ها باشد.

🔸اندیشکده کاتو در ادامه می‌گوید: علاقه اف. بی. آی به آقای پیج و سوءظن‌های آن مبنی بر اینکه وی ممکن است یک دارایی جاسوسی برای روسیه باشد، باعث شد که اف. بی. آی زودتر از موعد مقرر، پیش‌بینی دخالت او در سیاست‌های ریاست جمهوری را نماید.

🔸بنا بر گزارش‌ها، پیج از سال 2014 هدف حکم شنود وزارت دادگستری آمریکا بوده و از آوریل سال 2016، محور تحقیقات ضد جاسوسی دیگری بود که درباره پیوندهای احتمالی میان مبارزات انتخاباتی ترامپ و عملیات مداخله انتخاباتی توسط روسیه آغاز شده بود.

🔸این اندیشکده در پایان می‌افزاید: فرو رفتن عمیق در این مسائل، بسیار پرهزینه خواهد بود. اما این ارزش را دارد که بدانیم وضعیت نظارت ما چقدر بد است.

✅نکته‌ای که در خصوص تحلیل و ارزیابی این گزارش باید به آن اشاره کرد، این است که شهروندان آمریکایی با استناد به متمم چهارم قانون اساسی آمریکا، دارای حق برخورداری از مصونیت و حریم خصوصی در برابر تحقیقات بی‌دلیل نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا هستند.

✅اما با استناد به این گزارش، حقوق شهروندان آمریکایی در حال نقض شدن است و صرف‌نظر از این پرونده که افشاشده، هزاران مورد دیگر پرونده این‌چنینی در مورد شهروندان عادی آمریکا وجود دارد که علنی نشده است.

منبع

(https://www.cato.org/publications/commentary/how-out-control-our-surveillance-state)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه