چالش‌های نظامی چین برای آمریکا

تارنمای بیزینس اینسایدر (Buzinees Insider) طی گزارشی به بررسی پیشرفت‌های اخیر ارتش خلق چین پرداخته است.

چالش‌های نظامی چین برای آمریکا 

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸تارنمای بیزینس اینسایدر (Buzinees Insider) طی گزارشی به بررسی پیشرفت‌های اخیر ارتش خلق چین پرداخته است. این گزارش در ابتدای مطلب خود می‌نویسد: ارتش چین به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی و نظامی، در مسیر دستیابی به موفقیت‌های فن آورانه ارتش آمریکا قرار دارد.

🔸این گزارش می‌نویسد: با سرقت فن‌آوری تسلیحات موجود، چین با سرعتی تند درحال‌توسعه تسلیحات پیشرفته است. چین توانسته بفهمد چگونه با کارکردن بر روی تسلیحات دوربرد و دستیابی به هوش مصنوعی، می‌توان دستگاه‌های جنگی آمریکا را مختل کرد.

🔸گزارش فوق در ادامه می‌افزاید: چین در حال تولید تسلیحات بسیار پنهانی است که می‌تواند شامل تسلیحات انرژی مستقیم، تسلیحات پیشرفته فضایی، میله‌های الکترومغناطیسی، تسلیحات ماکروویو با قدرت بالا و حتی اسلحه‌های عجیب‌وغریب شود.

🔸این گزارش معتقد است: قدرت نظامی چین به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین چالش برای برتری نظامی آمریکا است. از استقرار در دریای چین جنوبی تا آسیب واردکردن به‌وسیله کارزارهای هک سایبری، دولت چین در حال فعالیت است. با استفاده از حملات سایبری و هک کردن برای سرقت فناوری نظامی از آمریکا، چین مرحله طولانی و پرتحرک تحقیق و توسعه تولید اسلحه را دور می‌زند.

🔸گزارش فوق می‌افزاید: در ژانویه و فوریه سال 2018، هکرهای دولت چین توانستند 614 گیگ اطلاعات را از یک پیمانکار نظامی راجع به یک پروژه مخفی نیروی دریایی آمریکا به نام اژدهای دریا را به سرقت ببرند. هدف پروژه اژدهای دریا، با هدف بهبود دستگاه‌های تسلیحاتی فعلی ایالات‌متحده به‌وسیله تهاجم مخرب به سرقت ببرند.

🔸این گزارش در ادامه می‌افزاید: تمرکز چین بر توسعه موشک‌های بالستیک و کروز دوربرد است که مطابق با تسلیحات آمریکایی، مانند موشک پیشرفته هوا به هوای اِمرام که دارای برد 160 کیلومتر است. در بعضی از موارد، تسلیحات چینی دارای برد بیشتری نسبت ‌به تسلیحات آمریکایی است.

🔸این راهبرد مقرون‌به‌صرفه است و از تصمیم قبلی آمریکا مبنی بر خروج از پیمان موشکی INF بهره می‌گیرد. چین می‌تواند حملات گسترده موشک مستقر در زمین را با سهولت نسبی تدارک ببیند و از وابستگی آمریکا به بمباران‌های هوایی که برای هماهنگی نیاز به زمان بیشتری دارد، بهره ببرد.

منبع

(https://www.businessinsider.com/chinas-military-power-surpass-the-us-faster-than-you-think-2019-8?international=true&r=US&IR=T#what-can-the-us-do-7) ( 1)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه