منطقه در یک نگاه ( 22 دی 1398)

منطقه در یک نگاه ( 22 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه | 22 دی 1398

1️⃣ دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی عصر امروز خود گفت: «حاج قاسم پیش از سفر به سمت عراق این‌جا در لبنان نزد ما بود. حاج ابومهدی مهندس تماس گرفت و گفت حاجی به عراق نیایید این‌جا شرایط خوب نیست. حاج قاسم گفت می‌دانم خوب نیست اما می‌آیم. شهید مهندس نیز با وجود آن‌که می‌دانست شرایط خوب نیست برای استقبال به فرودگاه رفت در حالی که لزومی نداشت شخصا برود. این خواست خدا بود که این دو نفر با توجه به شباهت‌هایشان با هم به شهادت برسند. این موضوع اتفاقی نبود.»

2️⃣ امیر قطر عصر امروز با حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد. برخی از رسانه‌ها از دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اسلامی تا ساعتی دیگر خبر داده‌اند.

3️⃣ تظاهرات مردمی در لبنان روز گذشته در برخی مناطق بیروت و جنوب این کشور برای هشتادمین روز متوالی برگزار شد. تظاهرات‌کنندگان در مقابل منزل «عماد عثمان» مدیرکل نیروهای امنیت داخلی در منطقه «رأس النبع» بیروت تجمع کردند و به آنچه «سیاست سرکوب و ارعاب» نامیدند، اعتراض کردند.

4️⃣ آتش‌بس در استان ادلب سوریه و همچنین در لیبی از بامداد امروز همزمان آغاز شده و «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (یکشنبه) از روند اجرایی آتش‌بس در این دو منطقه ابراز رضایت کرد.

5️⃣ «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن که شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی وارد عربستان شده بود، امروز ظهر با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دیدار کرد.

6️⃣ نیروهای دولتی سوریه حمله صدها شبه‌نظامی به نزدیکی شهرک «جرجناز» در شرق استان ادلب را دفع کردند.

7️⃣ یک عضو پارلمان عراق از جمله اهداف ملاقات روز گذشته نخست‌وزیر عراق با مقامات منطقه کردستان عراق را متقاعد کردن آنها به ضرورت اخراج نیروهای ائتلاف آمریکایی از خاک کشورش خواند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه