منطقه در یک نگاه (23 دی 1398)

منطقه در یک نگاه (23 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |23 دی 1398

1️⃣ «سعد جواد قندیل» سفیر عراق در تهران، مذاکرات بغداد با مسکو برای خرید سامانه موشکی «اس – ۳۰۰» را تایید کرد.

2️⃣ براساس اعلام برخی رسانه‌ها، باران و سیل یک هفته اخیر باعث شده بسیاری از تجهیزات و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در پایگاه هوایی «حتسور» آسیب ببیند که حجم این خسارت‌ها میلیون‌ها دلار برآورده شده است.

3️⃣ شبکه خبری المیادین از نشست مهم شماری از رهبران گروه‌های مقاومت عراق با مقتدی الصدر درباره پایان دادن به اشغالگری آمریکا در این کشور خبر داد. ظاهراً در این نشست که به میزبانی دبیرکل نجباء برگزار شده، فرمانده کتائب سیدالشهداء و نماینده دبیرکل عصائب اهل‌الحق حضور داشتند.

4️⃣ «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره توافق صلح افغانستان گفت: رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند در سال جاری میلادی به توافق با طالبان برسد و حتی اگر توافقی در این زمینه حاصل نشود واشنگتن نیروهای خود را در افغانستان کاهش می‌دهد.

5️⃣ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که برای تسلیت به مناسبت درگذشت سلطان قابوس به مسقط سفر کرده با «هیثم بن طارق» سلطان جدید این کشور دیدار کرد.

6️⃣ یک وبگاه لبنانی بروز اختلاف میان حسان دیاب و جبران باسیل از یک‌سو و تأکید دیاب بر کابینه تکنوکرات و مخالفت حزب‌الله و امل با چنین موضوعی را از سوی دیگر به عنوان موانع تشکیل کابینه در لبنان قلمداد کرد.

7️⃣ نخست‌وزیر ژاپن در ابتدای سفر پنج روزه خود به غرب آسیا با اظهار امیدواری از کاهش تنش‌ میان ایران و آمریکا، از تمام کشورهای مربوط خواست تا تلاش‌های دیپلماتیکی را برای خنثی کردن این تنش‌ها به کار گیرند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه