منطقه در یک نگاه (24 دی 1398)

منطقه در یک نگاه (24 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |24 دی 1398

1️⃣ کابینه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه به حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق واکنش نشان داد و گفت، «پادشاهی سعودی در کنار عراق می‌ایستد».

2️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه با تهدید به انجام اقدام نظامی علیه دولت سوریه، مدعی شد با این کار قصد دارد مانع نقض آتش‌بس در ادلب شود.

3️⃣ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی بدون امضای توافقنامه آتش بس، روسیه را ترک کرد.

4️⃣ رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی گفت قرار بود دولت جدید هفته پیش تشکیل شود اما موانعی جلوی این امر را گرفت. رئیس پارلمان لبنان نیز اعلام کرد، شروطی که نخست‌وزیر مکلف برای خود در نظر گرفته تشکیل دولت را سخت کرده اما وی حاضر است به دولت جدید گرچه بر خلاف تمایلش باشد، رأی اعتماد دهد.

5️⃣ روزنامه سوری الوطن نشست مقامات امنیتی سوریه و ترکیه در مسکو را حامل پیام‌های مهم سیاسی خواند و گفت که طرف سوری در آن بر پایبندی دمشق به آزادسازی کامل ادلب و خاک سوریه از تروریسم تاکید کرد.

6️⃣ معاون دبیر کل جنبش النجباء عراق با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی حق بزرگی بر گردن عراق دارد، گفت اگر دولت عراق نتواند نظامیان بیگانه را از خاک این کشور اخراج کند گروه‌های مقاومت عراق ظرف مدت کوتاهی این هدف را محقق می‌کنند.

7️⃣ وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در واقع تخطی آمریکا از تمامی مرزهای قانونی و انسانی بوده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه