برگزاری آخرین مناظره حزب دموکرات آمریکا پیش از آغاز رقابت‌های داخلی

شب گذشته آخرین مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت آیوا برگزار شد و 6 نامزد که صلاحیت حضور در مناظره را پیدا کرده بودند به بحث با یکدیگر پرداختند.

برگزاری آخرین مناظره حزب دموکرات آمریکا پیش از آغاز رقابت‌های داخلی

❇️ شب گذشته آخرین مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت آیوا برگزار شد و 6 نامزد که صلاحیت حضور در مناظره را پیدا کرده بودند به بحث با یکدیگر پرداختند.

❇️ این مناظره تحت تأثیر جدال لفظی برنی سندرز و الیزابت وارن قرار گرفت. دو نامزد چپ‌گرا که پیش از این مواضعی هم‌سو با یکدیگر داشته و تاکنون به ندرت از یکدیگر انتقاد کرده‌اند. مجری مناظره از سندرز در مورد بحث خصوصی وی با وارن در سال 2018 و ذکر این جمله که یک زن نمی‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود پرسش کرد. سندرز این نقل قول را رد کرد اما وارن گفتن چنین جمله‌ای از سوی سندرز را تأیید و در صدد پاسخ به سندرز برآمد.

❇️ همچنین در منظره شب گذشته اغلب به موضوعات سیاست خارجه و به خصوص تنش‌های اخیر آمریکا و ایران پرداخته شد. پیت بوتیجیج جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را یک اولویت دانست. جو بایدن آمریکا را منزوی شده خواند و اضافه کرد که به دنبال همکاری با ائتلاف‌ها برای مبارزه با تروریسم خواهد بود. وارن خواستار خروج نیروهای رزمی آمریکا از خاورمیانه شد که بایدن این گفته را رد و بر حضور بخشی از نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرد. سندرز این موضع وارن را تأیید کرد.

❇️ رأی‌گیری انتخابات درون حزبی از 14 بهمن آغاز می‌شود و آیوا اولین ایالت برگزارکننده خواهد بود.

♨️ جدیدترین مطالب رصدی – تحلیلی پیرامون رقابت های انتخاباتی آمریکا را با هشتگ #انتخابات_2020_آمریکا در کانال اندیشکده راهبردی تبیین دنبال کنید.

منبع

(https://www.cbsnews.com/live-updates/democratic-debate-iowa-biden-sanders-buttigieg-warren-steyer-drake-university-2020-01-14/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه