اکثر مردم آمریکا ترور سردار سلیمانی را ناشی از بی‌ملاحظگی ترامپ می‌دانند

ترور سردار سلیمانی همچنان در افکار عمومی آمریکا محل بحث و بررسی است و اینکه این اقدام چه سودی برای منافع این کشور داشته مورد سوال قرار می‌گیرد.

اکثر مردم آمریکا ترور سردار سلیمانی را ناشی از بی‌ملاحظگی ترامپ می‌دانند

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

❇️ ترور سردار سلیمانی همچنان در افکار عمومی آمریکا محل بحث و بررسی است و اینکه این اقدام چه سودی برای منافع این کشور داشته مورد سوال قرار می‌گیرد. USA YODAY و Ipsos در نظرسنجی خود از مردم آمریکا نظرشان راجع به این ترور و تبعات آن را پرس‌و‌جو کرده است.

❇️ طبق این نظرسنجی از هر سه آمریکایی، دو نفرشان معتقدند که ترور سردار سلیمانی آمریکا را ناامن‌تر کرده است. 52 درصد، این اقدام دولت آمریکا را بی‌ملاحظه و بی‌پروا می‌دانند. 53 درصد نیز این ترور را نشانه‌ای از این می‌دانند که ایران و آمریکا با یکدیگر تعامل و گفتگو نخواهند داشت.

❇️ همچنین بسیاری نیز این اقدام ترامپ را تلاشی از سوی وی در جهت منحرف کردن اذهان عمومی از موضوع استیضاح خود می‌دانند. 47 درصد از آمریکایی‌ها چنین نظری نسبت به ترور سردار سلیمانی دارند. برخی نیز معتقدند ترامپ به دنبال به تأخیر انداختن فرایند استیضاح در سنا تا زمان حل بحران با ایران بوده است. البته چنین نظری در اکثریت قرار نداشته و تنها 26 درصد همسو با این فرضیه هستند.

❇️ از آن جا که سردار سلیمانی مقام رسمی نظامی جمهوری اسلامی ایران بوده است و نمی‌شود با رهبران یک سازمان تروریستی در یک دسته قرار داد نظرسنجی مورد بحث این موضوع را نیز مورد پرسش قرار داده است. 64 درصد آمریکایی‌ها با کشتن رهبران سازمان‌های تروریستی موافقند اما حمایت از ترور مقامات نظامی کشورهای مخالف به طرز محسوسی کاهش می‌یابد. تنها 27 درصد از چنین اقدامی حمایت می‌کنند.

منبع

(https://www.usatoday.com/story/news/politics/2020/01/09/killing-soleimani-made-us-less-safe-trump-reckless-iran-poll/2835962001/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه