منطقه در یک نگاه (28 دی 1398)

منطقه در یک نگاه (28 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |28 دی 1398

1️⃣ ائتلاف سعودی در سه روز اخیر حملات خود را در جبهه‌های مختلف یمن شدت بخشیده است که با مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی، ده‌ها نفر از عناصر ائتلاف کشته یا زخمی شده‌اند. برخی رسانه‌ها از برنامه عربستان برای شدت دادن به حملات علیه یمن خبر می‌دهند.

2️⃣ سرتیپ «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که دولت عراق در حال رایزنی با آمریکا درباره روابط امنیتی است.

3️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه گفت که این کشور به حضور خود در لیبی ادامه خواهد داد تا «دولت مشروع» به ریاست فایز السراج بتواند حاکمیت خود را به طور کامل اعمال کند.

4️⃣ «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، شایعات درباره وجود هرگونه طرحی برای تقسیم عراق و ایجاد منطقه سنی‌نشین در این کشور را تکذیب کرد.

5️⃣ «مختار الموسوی» نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق از توافق اولیه بر سر گزینه‌های نخست‌وزیری عراق خبر داد و گفت که یکی از مشاوران رئیس‌جمهور بیشترین بخت را دارد.

6️⃣ ارتش سوریه از هوا و زمین مواضع تروریست‌ها را در دو استان ادلب و حلب در هم کوبید. برخی رسانه‌ها از حملات راکتی تروریست‌ها به محله‌های مسکونی و کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی خبر دادند.

7️⃣ «بغداد الیوم» از قول منابع آگاه، از رایزنی هیأت‌های آمریکایی با رئیس و نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق طی دو روز اخیر برای احداث چهار پایگاه نظامی آمریکا در این منطقه خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه