گزارش اصلاحات نظامی نوین چین (1)

دفتر شورای اطلاع‌رسانی امور خارجه چین به‌تازگی گزارشی از وضعیت دفاع ملی این کشور منتشر کرده که برای اولین بار از زمان آغاز اصلاحات مهم نظامی در سال 2015 انجام می‌شود.

گزارش اصلاحات نظامی نوین چین (1)

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶دفتر شورای اطلاع‌رسانی امور خارجه چین به‌تازگی گزارشی از وضعیت دفاع ملی این کشور منتشر کرده که برای اولین بار از زمان آغاز اصلاحات مهم نظامی در سال 2015 انجام می‌شود. این سند شامل ارزیابی وضعیت امنیت بین‌المللی و ارائه توضیح درباره سیاست دفاعی چین، مأموریت‌ها، اصلاحات نظامی و هزینه‌های دفاعی است.

🔶این گزارش در حالی که از سیاست قدرت و هژمونیسم آمریکایی به سختی انتقاد می‌کند، از نیروهای مسلح چین نیز می‌خواهد با چشم‌انداز رقابت راهبردی سازگار شوند. در دوران شی جین پینگ از ارتش خلق چین خواسته‌شده است که آمادگی خود را تقویت کرده و توانایی‌های جنگی مناسب با جایگاه و منافع جهانی چین را تقویت کند.

🔶گزارش می‌افزاید: «ازآنجاکه ارتش چین هدف از تبدیل‌شدن به نیروهای کلاس جهانی را تا اواسط قرن دنبال می‌کند، ارتش آمریکا ممکن است با چالش بی‌سابقه یک دشمن بالقوه با قابلیت‌های قدرتمند و با پیشرفت سریع مواجه شود».

🔶این نوشتار معتقد است: «در واقع این دوره جدید، گام‌های تاریخی و دستورالعمل‌های آینده برای قدرت نظامی چین را نشان می‌دهد که منعکس‌کننده ارزیابی ارتش چین از تغییر ماهیت جنگ است. در شرایطی که رقابت‌های نظامی شدت می‌یابد، این تهدیدات دستور کار چین را برای نوآوری‌های نظامی تقویت می‌کند».

🔶همچنین این گزارش در ادامه می‌گوید: «با این حال، ایالات‌متحده به‌طور ثابت مقیاس و سرعت مدرنیزه‌سازی ارتش چین را کمتر ارزیابی کرده است. امروزه شی جین پینگ شخصاً بر ضرورت نوآوری برای ارتش خلق چین تأکید می‌کند و رهبری وی آشکارا در پیشرفت اساسی در اجرای این اصلاحات نقش داشته است».

🔶نوشتار فوق می‌افزاید: «ارتش چین برای شرایط جنگ آینده آماده می شود. گرایش به سمت توسعه تسلیحات و تجهیزاتی وجود دارد که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

1️⃣دقت

2️⃣ هوشمندی

3️⃣مخفی‌کاری

4️⃣خودکار بودن

🔶همچنین گزارش معتقد است: «چین به ویژه نگران استفاده بیشتر از فناوری‌های فوق پیشرفته در حوزه نظامی به‌ویژه هوش مصنوعی، اطلاعات کوانتومی، داده‌های ابری و اینترنت اشیا است».

منبع

(https://thediplomat.com/2019/07/innovation-in-the-new-era-of-chinese-military-power/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه