پایان نشست صلح لیبی؛ تأکید بر طرح ممنوعیت تسلیحاتی سازمان ملل

نشست صلح لیبی که در برلین و با حضور دو طرف درگیر در جنگ و همچنین کشورهای ذی‌نفوذ در لیبی برگزار شده بود با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. در پایان این نشست بر ضرورت تداوم طرح ممنوعیت تسلیحات سازمان ملل و عدم دخالت خارجی تأکید شد.

پایان نشست صلح لیبی؛ تأکید بر طرح ممنوعیت تسلیحاتی سازمان ملل

❇️ نشست صلح لیبی که در برلین و با حضور دو طرف درگیر در جنگ و همچنین کشورهای ذی‌نفوذ در لیبی برگزار شده بود با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. در پایان این نشست بر ضرورت تداوم طرح ممنوعیت تسلیحات سازمان ملل و عدم دخالت خارجی تأکید شد.

❇️ آنگلا مرکل در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که شرکت‌کنندگان بر یک برنامه‌ای جامع برای حمایت از آتش‌بس در لیبی توافق کرده‌اند.

❇️ در توافق منتشر شده بر ضرورت حفاظت از میادین نفتی این کشور تأکید شده و مسئولیت کنترل این میادین بر بانک مرکزی لیبی مستقر درطرابلس و شرکت ملی نفت این کشور قرار داده شده است. صادرات نفت لیبی با تشدید ناآرامی‌ها و جنگ داخلی در ماه‌های اخیر به 500 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

❇️ این نشست با حضور فائز السراج نخست وزیر دولت مستقر در طرابلس و خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی که در شرق لیبی مستقر هستند برگزار شد هرچند این دو با یکدیگر دیدار نکردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه