کاهش مقبولیت «سرمایه‌داری» در میان مردم جهان

موسسه نظرسنجی «Edelman Trust Barometer» امسال برای اولین بار نگاه مردم جهان به «سرمایه‌داری» را جویا شده است. این نظرسنجی در 28 کشور جهان و با پرسش از 34 هزار نفر انجام گرفته است.

کاهش مقبولیت «سرمایه‌داری» در میان مردم جهان

❇️ موسسه نظرسنجی «Edelman Trust Barometer» امسال برای اولین بار نگاه مردم جهان به «سرمایه‌داری» را جویا شده است. این نظرسنجی در 28 کشور جهان و با پرسش از 34 هزار نفر انجام گرفته است.

❇️ بر این اساس 56 درصد پرسش‌شوندگان معتقدند «سرمایه‌داری که هم‌اکنون وجود دارد بیشتر از آن که خوب باشد مخرب است.» این نظرسنجی در 28 کشور جهان از جمله در دموکراسی‌های لیبرال غربی نظیر ایالات متحده و فرانسه و همچنین در دیگر مدل‌های سرمایه‌داری نظیر چین و روسیه انجام گرفته است.

❇️ کمترین اعتماد به سرمایه‌داری در کشورهای تایلند، هند و فرانسه بوده است. به ترتیب 75، 74 و 69 درصد مردم این کشورها با گزاره ذکر شده موافق هستند. همچنین اکثریت مردم کشورهای استرالیا، ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن با این گزاره که سرمایه‌داری مخرب است مخالفند.

❇️ این نظرسنجی در آستانه برگزاری نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس که مکانی جهت گردهمایی رهبران سیاسی و اقتصادی جهانی است منتشر می‌شود.

❇️ متن کامل گزارش «Edelman Trust Barometer» در لینک زیر قابل مشاهده است:

لینک گزارش

(https://www.edelman.com/sites/g/files/aatuss191/files/2020-01/2020%20Edelman%20Trust%20Barometer%20Global%20Report_LIVE.pdf)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه