فرانسه: هشت کشور از ائتلاف دریایی اروپایی حمایت کرده‌اند

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از اعلام حمایت سیاسی هشت کشور اروپایی از مأموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز خبر داد. علاوه بر فرانسه، کشورهای آلمان، بلژیک، دانمارک، ایتالیا، یونان، هلند و پرتغال از این مأموریت حمایت کرده‌اند.

فرانسه: هشت کشور از ائتلاف دریایی اروپایی حمایت کرده‌اند

❇️ وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از اعلام حمایت سیاسی هشت کشور اروپایی از مأموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز خبر داد. علاوه بر فرانسه، کشورهای آلمان، بلژیک، دانمارک، ایتالیا، یونان، هلند و پرتغال از این مأموریت حمایت کرده‌اند.

❇️ پس از تنش‌های رخ داده در بهار و تابستان گذشته در خلیج فارس، بریتانیا از قصد خود برای تشکیل ائتلاف دریایی اروپایی در این منطقه خبر داد اما چندی بعد از این ائتلاف انصراف داده و به ائتلاف به رهبری آمریکا پیوست. طی چند ماه اخیر فرانسه به دنبال تشکیل و رهبری چنین ائتلافی در خلیج فارس بوده است.

❇️ ائتلاف آمریکا که شامل کشورهای بریتانیا، استرالیا، عربستان و بحرین است مأموریت خود را حفاظت از کشتی‌های تجاری و تأمین امنیت عبور و مرور این کشتی‌ها عنوان کرده است. فرانسه نیز مأموریت ائتلاف اروپایی را عملیات نگهبانی از کشتی‌ها در تنگه هرمز معرفی کرده است.

منبع

(https://sputniknews.com/world/202001201078085826-france-says-eight-nations-back-european-led-naval-mission-in-strait-of-hormuz/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه