منطقه در یک نگاه (30 دی 1398)

منطقه در یک نگاه (30 دی 1398)

#منطقه_در_یک_نگاه |30 دی 1398

1️⃣ از ساعاتی پیش برخی رسانه‌ها به نقل از یک منبع آگاه در ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کردند، نشست برهم صالح با گروه‌های سیاسی درباره انتخاب نخست‌وزیر جدید در نهایت به نتیجه رسید و همگی بر روی نخست‌وزیری «علی الشکری» مشاور رئیس‌جمهور و وزیر سابق برنامه‌ریزی توافق کردند و این امر به زودی اعلام خواهد شد.

2️⃣ رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به زمان برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی «هولوکاست»، از فردا نزدیک به ۱۱ هزار پلیس را در قدس اشغالی مستقر می‌کند.

3️⃣ سخنگوی حماس در واکنش به خبر برپایی غرفه رژیم صهیونیستی در نمایشگاه «اکسپو دبی 2020»، این اقدام را عادی‌سازی روابط و غیرقابل قبول خواند.

4️⃣ یک کارشناس نظامی عراق فاش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا تا ساعاتی دیگر با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق به منظور بررسی احداث بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در اربیل، دیدار می‌کند.

5️⃣ براساس اعلام خبرگزاری «آناتولی» نظامیان آمریکایی حاضر در شمال سوریه با توسل به ابزار نظامی مانع پیشروی نیروهای روس به سمت یک منطقه نفتی در الحسکه شدند.

6️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه یک روز بعد از پایان کنفرانس برلین درباره لیبی اعلام کرد، ترکیه هنوز نظامیان خود را به لیبی اعزام نکرده و فقط مشاورانش را به این کشور آفریقایی فرستاده است.

7️⃣ یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت عراقی به سه کشور روسیه، چین و اوکراین به منظور عقد قراردادهای تسلیحاتی خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه