گزارش اصلاحات نظامی نوین چین (2)

دفتر شورای اطلاع‌رسانی امور خارجه چین به‌تازگی گزارشی از وضعیت دفاع ملی این کشور منتشر کرده که برای اولین بار از زمان آغاز اصلاحات مهم نظامی در سال 2015 انجام می‌شود. این سند شامل ارزیابی وضعیت امنیت بین‌المللی و ارائه توضیح درباره سیاست دفاعی چین، مأموریت‌ها، اصلاحات نظامی و هزینه‌های دفاعی است.

گزارش اصلاحات نظامی نوین چین (2)

📝#گزارش_کوتاه

📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶دفتر شورای اطلاع‌رسانی امور خارجه چین به‌تازگی گزارشی از وضعیت دفاع ملی این کشور منتشر کرده که برای اولین بار از زمان آغاز اصلاحات مهم نظامی در سال 2015 انجام می‌شود. این سند شامل ارزیابی وضعیت امنیت بین‌المللی و ارائه توضیح درباره سیاست دفاعی چین، مأموریت‌ها، اصلاحات نظامی و هزینه‌های دفاعی است.

🔶این گزارش می‌گوید : «در سال 2015 چین درباره قدرت‌های نظامی بزرگ که در حال سرعت بخشیدن به تحولات نظامی بودند، ابراز نگرانی شدیدی کرد که گویا اشاره‌ای است به راهبرد تعادل سوم آمریکا که از سال 2014 برقرار شد.» 

🔶گزارش فوق معتقد است: «این راهبرد موردتوجه شدید استراتژیست‌های نظامی چین قرار گرفت. اعتقاد بر این بود که تحولات انقلابی در فن‌آوری‌های نظامی و شکل جنگ، چالش‌های جدید و جدی برای امنیت نظامی چین به وجود می‌آورد».

🔶 گزارش جاری در ادامه می‌آورد: «درباره نوآوری مهم در ساختار نیرو، می‌توان به  نیروی پشتیبانی راهبردی به‌مثابه یک نتیجه منحصربه‌فرد از اصلاحات اشاره کرد. این نیرو قابلیت‌های جنگ، فضای سایبر و جنگ الکترونیک را تکمیل کرده است و به توانایی چینی‌ها برای جنگ و پیروزی در جنگ در عصر اطلاعات کمک می‌کند».

🔶 گزارش فوق می‌گوید: «کارکرد نیروی پشتیبانی رسماً توصیف‌شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

 1️⃣ محافظت محیطی از میدان جنگ

 2️⃣ تضمین اطلاعات و ارتباطات 

3️⃣ محافظت از امنیت اطلاعات 

4️⃣ همچنین آزمایش فن‌آوری جدید»

 

✅به‌طورکلی باید گفت که دولت چین هم‌زمان با افزایش توان اقتصادی خویش، حرکت نرم و خزنده‌ای را برای توسعه برنامه نظامی خود از دو دهه قبل آغاز کرده طی سالیان اخیر با احساس خطر از برنامه‌های نظامی آینده آمریکا، تلاش نموده تا برنامه خود را با توجه به مقتضیات عصر حاضر که دنیای پیشرفت فن‌آوری و عصر انفجار اطلاعات است، تطبیق دهد.  

🔶چین با توجه به دو عامل ناگزیر از پیشبرد برنامه نظامی خود است:

1️⃣ مقابله با تهدیدات نظامی آمریکا

2️⃣ ایجاد توازن در قدرت اقتصادی و نظامی خود

منبع

 (https://thediplomat.com/2019/07/innovation-in-the-new-era-of-chinese-military-power/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه