نقش اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها بر تشدید تنش نظامی آمریکا با ایران

جیمز کاردن، کارشناس سابق روسیه در وزارت خارجه آمریکا، طی یادداشتی در نشریه نیشن، ترور سردار سلیمانی را نشانه‌ای از اثرگذاری اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها بر سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران قلمداد کرده است.

نقش اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها بر تشدید تنش نظامی آمریکا با ایران

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶 جیمز کاردن، کارشناس سابق روسیه در وزارت خارجه آمریکا، طی یادداشتی در نشریه نیشن، ترور سردار سلیمانی را نشانه‌ای از اثرگذاری اندیشکده دفاع از دموکراسی‌ها بر سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران قلمداد کرده است.

🔶 طبق این یادداشت، دفاع از دموکراسی‌ها یک سازمان غیرانتفاعی در واشنگتن‌دی‌سی است که بودجه میلیارد دلاری آن از کمک‌های خارجی و هم‌چنین دو سرمایه‌دار برجسته آمریکایی، پُل سینگر و برنارد مارکوس(از حامیان مالی ترامپ در تبلیغات انتخاباتی) تأمین می‌شود. این مؤسسه از لابی‌های فعال رژیم صهیونیستی در آمریکاست.

🔶 نویسنده علاوه بر جان بولتن که حامی این اندیشکده می‌باشد؛ ریچارد گلدبرگ از مشاوران فعلی شورای امنیت ملی آمریکا را نیز از حامیان این مؤسسه برمی‌شمارد که به نقل از نیک‌وادامز، خبرنگار بلومبرگ، اسنادی مبنی بر پرداخت مبالغی از این اندیشکده به وی وجود دارد.

🔶 کاردن بیان می‌دارد که علاوه بر روابط مالی این اندیشکده با شورای امنیت ملی، آن‌ها افرادی را نیز در رسانه‌های برجسته آمریکا به خدمت گرفته‌اند. از جمله کتی گیلسینان، از نشریه آتلانتیک طی یادداشتی به تحسین مارک دوبوویتز و حمله به منتقدان اندیشکده در نیشن و نیویورک‌تایمز پرداخت. هم‌چنین برخی کارشناسان سابق سیا با گرایش‌های جنگ‌طلبانه نیز به مشورت و همکاری با این مؤسسه می‌پردازند.

🔶 این یادداشت معتقد است ردگیری روابط پولی این مؤسسه با دولت‌مردان و مشاوران امنیتی ترامپ، نمایان‌گر تأثیر منفی و فاجعه‌بار آن بر تنش‌زایی آمریکا با ایران است که به ترور سپهبد سلیمانی انجامید. در پایان با توجه به این تجربه، پیشنهاد می‌کند کنگره نسبت به روابط مالی و سیاسی این مؤسسه با دولت، تحقیق و تفحص کند.

منبع

(https://www.thenation.com/article/foundation-defense-democracies-iran/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه