نشست یادبود هولوکاست در فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی به مناسبت 75 امین سالگرد آزادی اردوگاه آشویتس، پنجمین نشست جهانی هولوکاست با عنوان "یادبود هولوکاست و مبارزه با یهودستیزی" را برگزار کرد.

نشست یادبود هولوکاست در فلسطین اشغالی

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻رژیم صهیونیستی به مناسبت 75 امین سالگرد آزادی اردوگاه آشویتس، پنجمین نشست جهانی هولوکاست با عنوان “یادبود هولوکاست و مبارزه با یهودستیزی” را برگزار کرد. نمایندگانی از 49 کشور شامل 41 رئیس دولت در این نشست حضور پیدا کردند.

🔸 این رهبران در حالی برای همدردی با رژیم صهیونیستی در این نشست شرکت کردند که این رژیم در حال ارتکاب جنایاتی فجیع‌تر از هولوکاست علیه فلسطینی‌هاست. جنایاتی که دیوان کیفری بین‌المللی قصد ورود به آن‌ها را دارد ولی رژیم صهیونیستی و آمریکا مانع می‌شوند.

🔸 تبلیغات رژیم صهیونیستی پیرامون هولوکاست به گونه‌ای است که هرگونه انتقاد از این رژیم را به یهودستیزی پیوند می‌زند و اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی، انتقاد از رژیم صهیونیستی مترادف با یهودستیزی تلقی می‌شود. این امر بلوکی از کشورها را درون اتحادیه اروپا شکل داده است که در برابر تغییر سیاست این اتحادیه در قبال مسئله فلسطین(شناسایی فلسطین، مقابله با شهرک‌سازی و …) مقاومت می‌کند.

🔸 این نشست حاشیه‌هایی چون درگیری ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با نیروهای امنیتی رژیم صهونیستی را در بازدید از کلیسای «سنت آن» به همراه داشته است. اتفاقی که در سال 1996 هنگام بازدید ژاک شیراک از این کلیسا، نیز رخ داده بود. این کلیسا در سال 1856 توسط سلطان عثمانی به فرانسه اهدا شد و اکنون نیروی‌های امنیتی فرانسه وظیفه حفاظت از آن را بر عهده دارند. بازدید ماکرون از این کلیسا و نیز دیوار ندبه، بدون همراهی مقامات رژیم صهیونیستی، گامی نمادین است که بر نفوذ تاریخی فرانسه در منطقه و تداوم مواضع آن در مسئله فلسطین تاکید می‌کند.

✔️ عمده تلاش رژیم صهیونیستی در این نشست تحریک و تشویق رهبران شرکت‌کننده به همراهی با آمریکا در فشار بر ایران است. نتانیاهو گفته است «از آشویتس آموختیم که باید با شرارت پیش از آن‌که بزرگ شود مقابله کرد». مقامات رژیم صهیونیستی همواره در چنین مناسبات‌هایی تلاش می‌کنند به مقایسه ایران و نازیسم بپردازند در حالیکه خود بیشترین شباهت را به نازیسم دارند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه